Ikas-Komunitateak: solasaldi dialogiko literarioak eta irakur-laguna, Etxebarriko Kukullaga eskolan.
Date
2015-01-19Author
Zelaia Txarramendieta, Maitane
Metadata
Show full item recordAbstract
[EUS] Egungo informazioaren gizartean, etengabeko aldaketa sakonak jasaten eta sortzen ditugu, halaber gure gizabanako harremanetan ere. Hala ere, hezkuntzak oraindik ez du aldaketa handirik egin, izan ere, nahiko estatikoa izaten jarraitzen du eta bertan ematen diren harremanak zeharo hierarkikoak dira. Honengatik guztiagatik, ikerketa honen xede nagusia, Ikas-Komunitateak eta honen barruan dagoen Etxebarriko KUKULLAGA LHI (Bizkaia) aztertzea izango da. Horrez gain, eskolarekin batera diseinatu dudan proiektua aurkeztuko dut, zeinean Ikas-Komunitateen bi jarduera burutzen diren: irakur-laguna eta solasaldi dialogiko literarioak. Bertan, Lehen Hezkuntzako 6. mailako eta 5 urteko ikasleek parte hartu dute.
Aipatzekoa da lortutako emaitzak guztiz baikorrak izan direla eta epe-laburrerako ezarritako helburuak lortu direla. Horrez gain, epe-luzerako helburuak hein handi batean beteko direla aurreikusten da. Beraz, argi dago, zentroetan antolakuntza egoki bat ematen bada, Ikas- Komunitateen proiektuarekiko inplikazioa badago eta komunitatearen kohesioa lortzen bada, hezkuntza sistema hein batean alda daitekeela. Hori gertatuz gero, edozein motatako pertsonak hezkuntza emaitzarik onenak lor ditzake eta baita informazioaren gizarte honetan jarduten ikas dezake ere. [SPA] En esta sociedad de la información, en la que todo parece haber cambiado incluso nuestras relaciones como seres humanos, la educación sigue casi completamente estática y basándose en unas relaciones exclusivamente jerárquicas. Por ello, este trabajo se basa en analizar las Comunidades de Aprendizaje y al CEP KUKULLAGA de Etxebarri (Vizcaya), el cual forma parte de este proyecto. Aparte de esto, veremos el proyecto que he diseñado en colaboración con el colegio; el cual lleva a cabo dos actividades de las CC.AA.: el apadrinamiento lector y las tertulias dialógicas literarias. En éste, han tomado parte alumnos de 6º de Primaria y de 5 años. .
Los resultados obtenidos han sido completamente favorables, cumpliéndose así los objetivos propuestos a corto plazo, y con gran esperanza de lograr en un futuro próximo los de largo plazo. Por ello, observamos que con una organización apropiada en el centro, una implicación por el proyecto de las CC.AA. y una buena cohesión de toda la comunidad, es posible cambiar el sistema educativo en cierta medida. Y, por supuesto, conseguir que todo tipo de persona obtenga los máximos resultados académicos y se forme debidamente para interactuar en esta sociedad de la información. [ENG] In today’s information society, in which everything seems to have changed, even our relationships as human beings, education rests completely static and based on exclusively hierarchical relationships. Therefore, this project focuses attention on the analysis of the so-called learning communities and the CEP KUKULLAGA in Etxebarri (Biscay), which is a part of the project. In addition to that, it will be shown the project I have designed in collaboration with the school; which is carrying out two activities of the learning communities: the reading buddies and the dialogical literary gatherings.
The results obtained have been completely favourable, meeting that way the established short time targets, and with great hope that in a near future the long term targets will be met. As a consequence, we notice that with a proper organisation of the centre, an involvement of the learning communities with the project and an adequate cohesion of the whole community, it is possible to change the education system to some extent. And of course, by that way, we must achieve that every kind of person gets the maximum academic results and that everybody is trained so as to interact in the information society.