Lehiaketa motor baten direkzio piparen diseinua
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Date
2015-01-30Author
Etxeberria Zabala, Teresa
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[EU]Hurrengo orrialdeetan aurkezten den proiektu honetan, lehiaketa motor baten direkzio piparen diseinua proposatzen da zeinak Moto Engineering Foundation fundazioak sustatutako nazioarteko Motostudent txapelketan parte hartzeko motorrera egokituta egon beharko den.
Honako helburu honekin beraz, direkzio piparen diseinu egoki bat egin ahal izateko piezak sufrituko dituen karga egoerak aurreikusi beharko ditugu hauen arabera jasan beharreko tentsio egoerak aztertu ahal izateko. Piezaren tentsioen analisia aurrera eraman beharko da beraz, diseinaturiko piezaren funtzionamendu egokia ziurtatu ahal izateko.
Historian zehar existitutako diseinu modelo ezberdinak eta baita gaur egunean gehien erabilitakoak ere aurkeztu eta gero, gure kasura hobekien moldatuko zaion adibidetik ekingo zaio diseinuari, aldez aurretik eskuratutako datu eta errodamenduetatik abiatuz.
Horrenbestez, oinarritzat hartutako direkzio sistema modeloa eta bestelako elementuen neurriak datutzat hartuta, tija zein norabide ardatzarena esate baterako, direkzio piparen hasierako geometria definituko da. Eskuragarri ditugun analisi metodo ezberdinak aztertu eta gure kasura hobekien moldatzen dena aukeratu eta eraikitako piezari aplikatuko zaio. Lorturiko emaitzen arabera hasiera batean planteaturiko diseinua onartu edo baztertzea erabaki beharko dugu. Beraz, gure diseinua optimizatuz joateko aukera izango dugu, baldintzak eta betebeharrak egiztatuko dituen amaierako pieza diseinua lortu arte.
Bukatzeko, proiektuari itxiera emango dion atala aurkeztuko da, hala nola, proiektuaren garapenean zehar lorturiko emaitzak eta ondorioak biltzen dituen atala non lorturiko direkzio piparen funtzionamendu egokia bermatzen dituzten parametroak aurkeztuko diren. Gainera, direkzio sistemaren funtsezko atala izango diren errodamenduen kalkulu eta aukeraketa bideratuko da baita ere. [ES]En el presente proyecto se estudia y plantea una propuesta de diseño para una columna de dirección adaptada a una motocicleta de competición, apta para participar en el campeonato internacional Motostudent, iniciativa promovida por Moto Engineering Foundation.
Con el expuesto propósito se procederá al análisis tensional de la pieza con el objetivo de establecer unos requisitos y límites de diseño. Se comienza observando la evolución de pipas de dirección que ha habido a lo largo de la historia de las motocicletas y los tipos más comunes en la actualidad para así proponer un diseño adecuado para nuestro objetivo. Partiendo de dicho diseño y de las dimensiones de los demás elementos que forman el sistema de dirección tales como las tijas y el eje de dirección etcétera, se propondrá una primera geometría para lo que será la pipa de dirección.
Así, una vez construida esta primera propuesta de diseño, se procederá al estudio y comparación de las diferentes opciones metodológicas posibles para el análisis tensional de la pieza a analizar. Siguiendo la metodología que mejor se ajuste a nuestra situación, optimizaremos la propuesta inicial hasta alcanzar un diseño final el cual cumpla todas nuestras condiciones.
Para finalizar, como cierre del proyecto, se mostrarán los cálculos y parámetros obtenidos durante el presente proyecto resumiendo así lo que será la base de este. Además, se calcularán y elegirán los elementos auxiliares necesarios para un buen funcionamiento de la pipa de dirección, tales como los rodamientos por ejemplo. [EN]The next project considers a steering pipe proposal, conceived and designed for suiting a racing motorbike taking part in the international championship of Motostudent, an initiative promoted by the Moto Engineering Foundation.
For this purpose, after considering the forces the pipe will have to face in its working life, a tensional analysis will be carried out in order to represent the strain and stresses the steering pipe will undergo throughout its operating life, as accurately as possible.
To begin with, by doing a research of the most commonly used motorbike models over the years, comparing its pros and cons, we will choose the design model which will suit us best so that we can consider it being the basis of our project. Taking into account this model proposal as well as the dimensions of the rest of the elements being part of the direction system, we will carry out the first approach to the steering pipe geometry. Next step will be optimizing this first design proposal by means of applying this certain methodology which will be discussed on the following lines.
To conclude, all parameters and calculations obtained in this project will be summarized so as to show briefly the key points of the analysis carried out which will ensure a proper function of the designed pipe. Besides, as so as to ensure the proper functionality of the motorcycle’s whole direction system, we will choose the assembly’s needed auxiliary elements such as bearings for example.