Bizi toki hezkuntza eredu eraldatzailea?
Abstract
[eus] Haurra kapitalismoaren subjektu antagoniko gisa definituz, kapitalismoa eta eskolaren arteko lotura du abiapuntu gisa lan honek. Kapitalismoaren birprodukzio eta metaketarako beharrezkoa den eskola bi ikuspegitik aztertzen da. Alde batetik, kapitalismoaren osaketa arkitektonikotik. Bestetik, kapitalismoaren balore, ohitura eta erlazionatzeko forma hegemonikoen transmisiotik. Bi ildo teoriko horietan oinarrituta, ikerketa lan honen objektu nagusia zera da, jendarte post-kapitalista eraikitzen ari den Bizi Toki proiektua. Horretarako metodologia kualitatiboa erabili dugu; elkarrizketa erdi egituratua, behaketa eta dokumentuen analisia hain zuzen ere. [es] Definiendo a l@s niñ@s como sujetos antagónicos del capitalismo, este trabajo tiene como punto de partida la unión entre la escuela y el capitalismo. Siendo la escuela necesaria para la reproducción y acumulación del capitalismo se analizara desde dos ejes. Por un lado, desde la configuración arquitectónica del capitalismo. Por otro lado, desde la trasmisión hegemónica de valores, costumbres, y formas de relacionarse capitalistas. Tomando estos dos ejes teóricos como base, el objeto de estudio de este trabajo es el proyecto Bizi Toki que esta construyendo una sociedad post-capitalista. Para ello se ha utilizado metodología cualitativa; entrevistas medio estructuradas, observación y análisis de documento. [en] Defining kids as antagonistic subjects of the capitalism, this work has like a starting point the merger between the school and the capitalism. Being the school necessary for the reproduction and accumulation of the capitalism, it will be analyzed from two central concepts. On the one hand, from the architectonic configuration of the capitalism. On the other hand, from the hegemonic transmission of the values, customs and capitalism forms of relations. Taking these two central concepts as a basis, the object of study of this work is the Bizi Toki project which is building a post-capitalist society. For it, it has been used a qualitative methodology: half organized interviews, observations and documents analysis.