Newtonen mugimenduaren legeen azterketa Lehen Hezkuntzan
View/ Open
Date
2016-03-16Author
Madariaga Agirreamalloa, Lander
Metadata
Show full item recordAbstract
[Eus] Lan honetan Lehen Hezkuntzako hirugarren zikloko ikasleek fisikaren barnean Newtonen mugimenduen legeei buruz zer dakitenaren azterketa kuantitatibo bat egitea izan da. Horretarako, Gernika-Lumoko Seber Altube ikastolako 94 ikasleri Lehen Hezkuntzako ikasleentzat moldatutako FCI (Force Concept Inventory) testa pasatu zitzaien, ondoren emaitzak aztertzeko. Egindako ikerketan aurkitutako emaitzek, aurretiaz gai honi buruz izan diren lanekin bat egiten dute, generoaren araberako ezberdintasunak baztertuz eta Newtonen legeen artean emaitzen arteko ezberdintasun esanguratsuak azalduz. [es] El principal objetivo de este estudio ha sido realizar un examen cuantitativo sobre las leyes del movimiento de Newton en el tercer ciclo de primaria. Para ello, se ha procedido a modificar el test prototipo FCI (Force Concept Inventory), para así amoldarlo al tercer ciclo de primaria y usarlo con 94 estudiantes de la ikastola Seber Altube de Gernika-Lumo. Los resultados obtenidos concuerdan con otros muchos estudios realizados, donde no se muestran diferencias de género en este ámbito, pero sí que se encuentran diferencias significativas si se comparan los resultados obtenidos entre las diferentes leyes de Newton. [en] The study poses a quantitative examination on the issue of how primary school children grasp the Newton´s laws of motion. To that end, the knowledge on this topic expressed by 94 children by means of a modified version of the FCI (Force Concept Inventory) test is examined. The results seem to be in line with those undertaken in international arena which point out, on the one hand, that there is no difference between boys and girls concerning the understanding of Newton's laws and, on the other hand, that the Newton´s laws are not similarly understood