Gorputz hezkuntzan sormena sustatzeko eta emozioak aintzat hartzeko irakaslearentzako jarraibideak
View/ Open
Date
2017-01-31Author
Azurmendi Telleria, Josune
Metadata
Show full item recordAbstract
[EUS] Gorputza zuhaitz bat balitz honen sustraietatik bizirik dirauten emozioak eta honek lurpetik sortzeko dituen trebetasunak biluztuko lirateke lan honetan.
Gorputzean eta gorputzarengan emozioek eta sormenak dituzten eraginak eta onurak ezagutu ondoren, gorputzak hauek nola azaleratzen dituen azalduko da. Ondoren, emozioak eta sormena gorputzarekin lotu, hau Gorputz Hezkuntzarekin josi eta irakasleak bertan duen paperaren berri emango da.
Azkenik, Gorputz Hezkuntzan irakasleak konpetentzia emozionala eta sormena sustatzeko beharko dituen jarraibideak eman eta hauek kontuan hartzen dituen errubrika agertuko dira.
“Gorputzaren mugetarik aske sentitu nahirik” zioen Letek (1978), ia lan honek irakasleei gorputzaren mugen aurrean aske sentitzen diren ikasleak hezten laguntzen dien. [ES] En este trabajo se descubren las emociones que perduran en las raíces del cuerpo, y cuya habilidad de crear desde el subsuelo, como si de un árbol tratara.
Después de conocer las consecuencias y beneficios de las emociones y la creatividad en el cuerpo, se analizará cómo afloran estos en el cuerpo. Seguidamente, conectando las emociones y la creatividad con el cuerpo, se enlazará con la Educación Física y se informará de la labor del docente en ésta.
Por último, se indicarán unas pautas a seguir por el docente de Educación Física para promover la competencia emocional y la creatividad mostrando una rúbrica que tenga estas cualidades en cuenta.
Al igual que Lete (1978) decía “quisiera sentirme libre de los límites del cuerpo”, espero que este trabajo ayude a los docentes a educar a niños que se sientan libres de los límites de su cuerpo.