Haurren ahozko kontakizunen hizkuntza gaitasuna: D ereduko eta euskarazko familiarik gabeko 5 urteko klasean
Date
2018-03-22Author
San Martín González, Ane
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[EUS] Gaur egun, eskoletan ikasle etorkinen presentzia gero eta ugariagoa da. Hortaz, eskolek euskara hizkuntza sustatzeaz gain, haur bakoitzaren ama-hizkuntza errespetatu eta landu behar du. Hori horrela, lan honetan murgiltze programan eskolatuta dauden 5 urteko 8 haur etorkin eta 8 haur autoktono aztertu dira, horiek ezaugarri linguistiko batzuetan (izenak, aditzak, adjektiboak, adberbioak, determinatzaileak, konjuntzioak eta deklinabidea) daukaten jabekuntza maila ahoz zein den dokumentatzeko eta hobetzeko jarduerak proposatzeko. Horretarako, haurrei irudi bidezko elkarrizketak egin zaizkie. Geroago, horiek transkribatu dira eta taulak erabiliz, emaitzen azterketa kuantitatiboa eta kualitatiboa egin da. [ES] Hoy día, la presencia de alumnos/as extranjeros/as ha aumentado en las escuelas, por lo que éstas, además de impulsar el euskera, deben respetar y tratar la lengua materna de cada niño/a. Por eso, en este trabajo se ha analizado el uso de la lengua analizando varias características lingüísticas (sustantivos, verbos, adjetivos, adverbios, determinantes, conjunciones y declinación) en 8 niños/as extranjeros/as y 8 niños/as autóctonos/as de 5 años, escolarizados en un programa de inmersión lingüística, con el objetivo de documentar el conocimiento oral de los mismos/as y proponer actividades de mejora. Para ello, los/as niños/as han sido entrevistados utilizando secuencias de imágenes. Estas entrevistas han sido transcritas y mediante tablas se ha hecho un análisis cuantitativo y cualitativo de los resultados obtenidos. [EN] Nowadays, the presence of foreign students in schools has increased which in addition to promoting the Basque language, must respect and treat each child's mother tongue. Therefore, in this task we have examined 8 foreign and 8 autochthonous 5-year-old children enrolled in a language immersion programme, making use of several linguistic features (nouns, verbs, adjectives, adverbs, determinants, conjunctions and declination) with the aim of assesing their the oral knowledge and proposing activites for them to make progresss. For this, the children were interviewed using some pictures. These interviews were transcribed and analised quantitatively and qualitatively using charts.