Gurasoen banaketak eta aitaren abandonuak haurren garapenean dituzten ondorioak haur hezkuntzan. Haurrei laguntzeko oinarrizko estrategiak.
Date
2019-02-11Author
García Aguirregoitia, Natalia
Metadata
Show full item recordAbstract
[EU] Lan honetan, ikerketa bibliografiko bat aurkezten da, non gurasoen banaketa eta dibortzioaren eraginez Haur Hezkuntzako adinean dauden umeek pairatzen dituzten ondorioak azaltzen diren. Horrez gain, arreta berezia eman zaio egoera hauek batzuetan ekartzen duten aitaren abandonuari, horrek haurrengan sortzen dituen ondorioetan sakonduz. Gainera, guraso eta irakasleek, elkarrekin zein elkarlanean, ume hauen hezkuntza prozesuan nola lagundu dezaketen ere agertzen da. Horretarako, garapenaren psikologiaren arlotik bereziki literatura zientifikoa aztertu da, ikerketaren helburuen arabera. [ES] En este trabajo, se presenta una investigación bibliográfica en torno a las consecuencias que sufren los niños/as en edad de Educación Infantil a causa del divorcio o separación de los progenitores. Además, se le ha dado especial atención al abandono que en algunas ocasiones se produce por parte del padre a causa de estas situaciones, profundizando en los efectos que estas producen en los menores. Así como a la manera en la que los educadores y padres, de manera conjunta y por separado, pueden ayudar en el proceso educativo de estos. Para ello, desde el campo del desarrollo psicológico, se ha analizado especialmente diversa literatura científica en base a los objetivos de esta investigación. [EN] In this work, it introduces a bibliographic investigation in respect to the consequences that children suffer at the age of pre-school education, caused by divorce or separation of the progenitors. In addition, it has been given special attention to the abandonment which sometimes occurs by the father because of these situations, going into detail on the effects of these minors. Also to the way in which the educators and parents, working together and separated, can help the educational process of children. For it, from the field of psychological development, different scientific literature has been specially analyzed based on the objectives of this research.