5 eta 10 hilabete bitarteko umeen jarduera autonomoaren behaketa
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Date
2020-02-20Author
Ugalde Villa, Irati Quetzal
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[EUS] Gradu amaierako lan honen helburua haur txikien jarduera autonomoa aztertzea izan da. Horretarako, Pikler-Lóczy ereduan oinarritzen den haur eskola batean grabaketak eta, ostean, behaketa sistematikoa gauzatu dira. Bereziki, bost eta hamar hilabete bitarteko haurren jarduera autonomoa ikertu da, berezko mugimendua eta jolas askearen arteko harremana argituz. Alde batetik, umeen banakako azterketan, erritmo eta garapen propioak antzeman dira. Beste alde batetik, taldeko emaitzetan, postura eta mugimenduen eta jolas librearen arteko lotura frogatu eta definitu ahal izan da: mugimendu berriak agertzean ez da jolasik ematen eta behin postura berriak egonkortuta, lehenik ezagunak diren jolasak berriro ageri dira, gutxika jolas berriei lekua uzteko. [ES] El objetivo de este trabajo de fin de grado ha sido analizar la actividad autónoma de niños-as pequeños-as. Para ello se han realizado grabaciones y una posterior observación sistemática en una escuela infantil que implementa la educación Pikler-Lóczy. En particular, se ha investigado la actividad autónoma de niños-as de entre cinco y diez meses de edad, centrándose en la relación entre el propio movimiento y el juego libre. Por un lado, en el análisis individual se han identificado los propios ritmos y desarrollos de cada niño-a. Por otro lado, en los resultados grupales se ha podido demostrar y definir la relación entre el propio movimiento y el juego libre: cuando aparecen nuevos movimientos no hay juego y una vez que se estabilizan las nuevas posturas, vuelven a surgir juegos conocidos, dando paso a nuevos juegos. [EN] The aim of this end-of-grade project has been to analyse the autonomous activity of young children through recordings and subsequent systematic observation in a Pikler-Lóczy educational philosophy based school. In particular, we have examined the autonomous activity of children between five and ten months of age, focusing on the relationship between movement itself and free play. On the one hand, in the individual analysis, the rhythm and development of each child have been identified. On the other hand, in the group results, it has been possible to demonstrate and define the relationship between movement itself and free play: when new movements appear there is no game and once the new positions are stabilized, known games reappear, giving way to new games.