Show simple item record

dc.contributor.authorBelli, Simone
dc.date.accessioned2020-02-27T18:11:27Z
dc.date.available2020-02-27T18:11:27Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationPapeles del CEIC (1) : (2014)
dc.identifier.issn1695-6494
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10810/41650
dc.description.abstractSchools are the basic settings where encounters, exchanges, coexistence and management of future citizenship happen. The control of life and of the living is a political exercise that assigns each student a place and a relationship with others. This paper will show new paradigms of emotional construction of space, according to the relation language / identity among "new speakers". Emotional performances take place between people who speak a language usually different from the dominant one in the classroom. The aim of this paper is to show the complexity of multilingual communication situations, and how emotions are intertwined with the practices of the new speakers and their social environment.; Las escuelas son el escenario fundamental donde se suceden los encuentros, los intercambios, la convivencia y la gestión de la futura ciudadanía. El control de la vida y de lo viviente es un ejercicio político que asigna a cada estudiante su lugar y relación con los otros. En este artículo se mostrarán nuevos paradigmas de construcción emocional del espacio, en función de la relación lengua/identidad entre los “nuevos hablantes”. Se definirán performances emocionales en un contexto específico, el aula, entre sujetos cuya lengua nativa es distinta a la lengua dominante en el aula. El objetivo de este trabajo es precisamente mostrar la complejidad que se da en situaciones comunicativas multilingües, y descubrir qué manera las emociones se entremezclan con las prácticas de los nuevos hablantes en su entorno social.
dc.language.isospa
dc.publisherServicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
dc.titleEspacios emocionales y multilingües.: El cuento árabe de la niña triste
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.rights.holder© 2014, UPV/EHU Atribución-No Comercial 4.0 Internacional
dc.identifier.doi10.1387/pceic.12421


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

© 2014, UPV/EHU Atribución-No Comercial 4.0 Internacional
Except where otherwise noted, this item's license is described as © 2014, UPV/EHU Atribución-No Comercial 4.0 Internacional