Maila sozioekonomikoaren inpaktua Lehen Hezkuntzako ikasleen ohitura osasuntsuetan
Abstract
[EUS] Osasuna zaintzearen kezka gure gizartean oso presente dagoen heinean, eta familiak seme-alabengan duen eragina kontuan izanik, lan honen bidez maila sozioekonomikoak Lehen Hezkuntzako haurren ohitura osasuntsuetan duen inpaktua analizatu nahi da. Horretarako elikadura, jarduera fisikoa eta ohitura sedentarioak bezalako alderdiak ikertzen direlarik. Hala, PAQ-C galdetegian (Physical Activity Questionnaire for Children) eta CASERIA programan oinarritutako galdetegia erabili da aipatutako alderdiak ezagutzeko asmoz. Perfil sozio-ekonomiko ezberdineko bi eskoletan galdetegia egin ondoren eta 5. mailako 42 ikasleen erantzunak analizatu ostean maila sozioekonomikoak ikasleriaren ohitura osasuntsuetan nolabaiteko inpaktua duela ikusi da. Behin analisi hau eginda proposamen didaktiko bat luzatzen da behatutako gabeziei aurre egiteko eta ohitura osasuntsu hauek hobetzeko helburuarekin, baita ikasleengan interesa eta ardura pizteko ere. [ES] Debido a la preocupación actual por cuidar la salud y teniendo en cuenta la influencia que los/las padres y madres ejercen sobre los/las hijos/hijas en cuanto a los hábitos saludables, el objetivo de este trabajo es analizar el impacto que tiene el nivel socio-económico en los hábitos saludables de los/las alumnos/nas de primaria. Para ello, se ha utilizado un cuestionario basado en el cuestionario PAQ-C (Physical Activity Questionnaire for Children) y el programa CASERIA, y se han analizado aspectos como la alimentación, la actividad física y las actitudes sedentarias. Después de realizar el cuestionario en dos colegios con perfiles socio-económicos diferentes y una vez analizada una muestra de 42 estudiantes de 5º ciclo de primaria se ha podido ver un cierto impacto del nivel socio-económico en los hábitos saludables de los/las alumnos/nas. Por último, se mostrará una propuesta didáctica con el fin de dar respuesta a las necesidades observadas, y con el fin de fomentar el interés y la responsabilidad de los/las alumnos/alumnas.