Hezkuntza graduko ikasleen autokontzeptu artistikoa
View/ Open
Date
2015Author
Balerdi Eizmendi, Eneko
Metadata
Show full item record
AusArt 3(1) : 192-204 (2015)
Abstract
The purpose of this investigation is to measure Education Degree students’ artistic self-concept. This research is part of a broader thesis study and 1321 students have participated from four Universities at the Basque Autonomous Community and the University of Cantabria. Infant and Primary Education students have answered to the questionnaire designed to measure students’ artistic concept (AUART). Positive self-concept is a variable that reinforces motivation and the results, because it affects in a significant extent to individuals for personal, social and professional competences and therefore it is so important and valued in education.; Ikerketa honen helburua Hezkuntza Graduko ikasleen autokontzeptu artistikoa neurtzea da. Ikerketa hau tesi bidean den ikerketa zabalago baten baitan kokatzen da eta EAEko lau Unibertsitate eta Cantabriako Unibertsitateko 1321 ikaslek hartu dute parte. Haur hezkuntza eta Lehen Hezkuntza Graduetako ikasleek erantzun diote autokontzeptu artistikoa neurtzeko diseinaturiko (AUART) galdetegiari. Autokontzeptu positiboa motibazioa eta emaitzak indartzen dituen aldagaia da, norbanakoen funtzionamendu pertsonal, sozial eta profesionalari neurri esanguratsuan eragiten baitio, hori horrela, garrantzitsua eta baloratua da hezkuntzan.