Ikaskuntza metodologia aktiboak: Donostiako lehen hezkuntzako ikastetxeen errealitaterako hurbilpen bat
View/ Open
Date
2019Author
Ayúcar Castro, Alba
Bereziartua Etxeberria, Garbiñe
Metadata
Show full item record
Tantak 31(2) : 109-132 (2019)
Abstract
Ikas-irakaskuntza paradigmak aldatu eta ikaslea erdigunean jartzen den garaiotan, irakasteko metodologia aktiboak erabiltzeko testuinguru aproposak sortu dira. Hori horrela izanda, gure testuinguruan gertatzen ari denaren zertzelada bat jaso nahi izan dugu, Donostiako Lehen Hezkuntzako ikastetxeetan metodologia aktiboek daukaten presentzia aztertuz. Horri buruzko datuak eskuratzeko galde-sortak betearazi eta elkarrizketak egin dira. Galde-sortak Donostiako 16 ikastetxetako 46 irakaslek bete dituzte; eta elkarrizketak egin zaizkie Donostiako Berritzeguneko aholkulari bati eta Hezkuntzako ikuskari bati. Emaitzek erakutsi dute zenbait metodologia aktibo ezagutu eta erabiltzen direla baina ez daudela guztiz barneratuta.; Teaching paradigms are changing and the student tends to be the focus of the teaching-learning process, for which activity learning seems an appropriate approach. Thus, we want to get a general idea of what is happening in our context, by examining the presence of active methodologies in primary schools in Donostia-San Sebastián. Data have been gathered from inquiries made to primary teachers and interviews with experts. 46 teachers from 16 schools in Donostia-San Sebastián answered the questionnaire. In addition, a counselor of the Berritzegune of Donostia-San Sebastián and an inspector of the Department of Education have been interviewed. The results have shown that some active methodologies are known and used, but they are not fully assimilated.