Unibertsalismoaren arrapaladan.
View/ Open
Date
1997Author
Preciado Saez de Ocariz, Txema
Metadata
Show full item record
Revista de psicodidáctica (3) : 93-112 (1997)
Abstract
Artikulu honen bitartez "ikasketa ingurunei" buruzko kasu zehatz bat ezagutarazi nahi da: kolorearena hain Zuzen- Gertuko eta arrunta iruditu arren, badu berezitasunik, sarri askotan, ez soilik kontutan hartzen ez direla, jabetu ere ez baikara egiten kultur mailan ematen diren berezko ikusterez eta horrela fenomenoa ikuskera nagusi pean (bakarra bailitzan} aztertu egiten dugu, unibertsalismoaren arrapaladan jausiz. Honetan eskolak jokatzen duen parera nabarmenduz, koloreari buruzko ikuskera nagusiaz gain besteez konturatzea nahi da, geure euskal ikuskerara hurbilduz- Herri bateko emaitza zenbaitek lagunduko digute geurea agerian uzten baitajoera nagusiari buruzko gogoetak ahalbideratzen ere.; En este artículo se da a conocer un caso concreto del tema general "contextos de aprendizaje ": el caso del color A pesar de parecer vulgar y cercano, sí tiene su interés pues las maneras propias de percibir dicho fenómeno que se dan a nivel cultural, las más de las veces no sólo no son tenidas en cuenta, sino que incluso no somos conscientes de ellas, cayendo sin remedio en la visión predominante y analizando el fenómeno desde la misma (como si fuera la única). Destacando el papel que juega la escuela en esta manera de percibir, se pretende tomar en cuenta esas otras visiones además de la universal dominante respecto del color, aproximándonos a la nuestra propia, la vasca. Algunos datos obtenidos de un pueblo vasco nos ayudarán a poner de manifiesto esta nuestra, así como a hacer algunas reflexiones sobre la dominante