Internet eta kontzeptu sozio-moralen irakaskuntza
View/ Open
Date
1998Author
Palacios Navarro, Santiago
Metadata
Show full item record
Revista de psicodidáctica (5) : 143-156 (1998)
Abstract
Edukin soziomoralen irakaskuntzan zenbait ezaugarri berezi isladatzen dira, berdineekin sortutako elkareragintasunak egitura intelektualak eraldatzeko, eraberritzeko esta sorarazteko duen garrantziari buruzko ideiari dagozkionak (Piaget nahiz Kohlberg ), alegia. Kontextu honetan, Internet eta komunikazio bide berrien hazkunde eta hedadura kontuan hartu behar dira, besteak beste, komunikazio kontzeptua bera eraldarazi baitu. Informazio sareek norabide bikoak izateaz gain partehartzailetasuna bultzatu ere egiten dute. Azken honek erabiltzaileari exigitzen dio informazio jasotzeko nahiz eratzeko ahalmenak izatea. Hau dela eta, irakaskuntzari sare hauen sarbidea bilatzea ezinbestekoa zaio, edukin kontzeptuala ala prozedurazkoen artean. Sarbide honen lehen urratsak eman ahal izateko oztopo eta eragozpenak gainditu beharko direlakoan, irakasleari hasierako hurbilketa erraztu nahi diogu Interneteko helbide zerrenda eskainiz. Zerrenda honetan bakea, gatazka, zilegitasun eza, eta desobedientzia zibilari buruzko informazio ugari eta anitza eskuratu ahal izango dute irakasleek; The teaching of social and moral contents involves specific characteristics that stem from the idea shared by authors like Piaget and Kohlberg about that it is the interaction with peers one of the main factor that enables the change of the intellectual structures. In this context, the development and increase in the new media (Internet) is important not only due to the rise in the available information but also because it entails a change in the concept of communication. The information nets are characterized being two-way and opened to the participation, demanding of users a good capacity to receive information as well as to generate it. That is why its incorporation into the education is so necessary both as conceptual content and as a way or tool to reach other knowledge. In order to begin this way we gather together a wide number of electronics addresses or Web where students as well teachers will find information on the peace, wars, injustices, civil disobedience, democracy and related topics.; La enseñanza de contenidos socio-morales encierra características específicas que se derivan de la idea compartida por autores como Piaget y Kohlberg acerca de que es la interacción con los iguales uno de los motores principales que posibilitan el cambio de las estructuras intelectuales. En este contexto, el auge e implantación de los nuevos medios de comunicación (Internet) cobra importancia no sólo por aumentar la información sino que supone una transformación del propio concepto de comunicación. Las redes de información se caracterizan por ser bidireccionales y abiertas a la participación, demandando de los usuarios una buena capacidad tanto para recibir informaciones como para generarlas. Por ello, su incorporación a la enseñanza se hace necesaria tanto como contenido conceptual como medio y herramienta para alcanzar otros conocimientos.Con el fin de comenzar este camino recogemos un amplio número de direcciones electrónicas o páginas Web donde tanto los alumnos como el profesorado encontrarán información relacionada con la paz, las guerras, las injusticias, la insumisión y la desobediencia civil, la democracia y temas afines.