Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako laugarren mailan Elektronika Digitalaren sarrera irakasteko sekuentzia didaktikoa
View/ Open
Date
2020-12-23Author
Leturiondo Uriona, Garazi
Metadata
Show full item recordAbstract
[EUS] Apurka-apurka metodologia berriak garatzen doazen arren, egun, ikasgeletan nagusitzen dena hezkuntza tradizionala da. Ildo beretik, oso urria da Teknologiaren irakaskuntzari buruz aurki dezakegun literatura. Gradu Amaierako Lan hau hezkuntzaren garapenari ekarpen txiki bat egiteko asmoz mamitu dugu. Bertan, Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako laugarren mailan Elektronika Digitalaren sarrera lantzeko proposamen didaktikoa aurkezten dugu.
Lana egiteko, irakaskuntza komunitatean onespen handia duen metodologia erabili dugu: Diseinuan Oinarritutako Ikerketa (Design-Based Research, DBR). Konstruktibismoaren printzipioak bere egiten dituen metodologia hau elkar elikatzen duten hainbat fasez eratua dago. Ziklo iteratiboetan oinarritzen denez, edozein oztoporen aurrean moldatzen da. Halaber, metodologia malgua izanik, beste metodologia batzuetatik elikatzen da, euren metodoak txertatuz.
Gauzak horrela, teknologiaren didaktikari buruz ikertu dena aztertuko dugu lehenik, konstruktibismoaren teoria eta DBR metodologia ardatz izanik. Ondoren, analisi epistemologikoa egingo dugu, egun elektronika digitalaren oinarrizko kontzeptuei buruz dakiguna ikusteko. Azkenik, jakintza hori DBR metodologiarekin uztartuz, ikasgeletan aplikagarria izango den Irakaskuntza-Ikaskuntza Sekuentzia diseinatuko dugu. [ENG] Although new methodologies are gradually being developed, traditional education prevails in everyday lessons. Additionally, there is very little literature on teaching Technology. In order to make a contribution to Technology Education, we will develop a didactic proposal to teach introduction to Digital Electronics in high school.
To do that, we will use a widely accepted methodology in the teaching community: Design-Based Research (DBR). This methodology, which covers the principles of constructivism, is made up of several iterative phases that feed into each other. Those iterative cycles make it possible to evaluate and rebuild the design whenever is needed. Furthermore, being a flexible methodology allows researchers borrow methods from other methodologies.
First of all, we will look at what has been researched in Technology Education, focusing on constructivism theory and DBR methodology. Afterwards, we will do an epistemological analysis to see what engineering tells us about the basic concepts of Digital Electronics. Finally, combining this knowledge with the aforementioned methodology, we will design a Teaching Learning Sequence that will be applicable in the classroom. [ES] Aunque se están desarrollando nuevas metodologías, la educación tradicional prevalece en las lecciones cotidianas. Además, hay muy poca literatura sobre tecnología de enseñanza. Con el fin de contribuir a la Educación Tecnológica, desarrollaremos una propuesta didáctica para enseñar introducción a la Electrónica Digital en la escuela secundaria.
Para ello, utilizaremos una metodología ampliamente aceptada en la comunidad docente: Investigación Basada en el Diseño (DBR). Esta metodología, que abarca los principios del constructivismo, se compone de varias fases iterativas que se alimentan entre sí.
Esos ciclos iterativos hacen posible evaluar y reconstruir el diseño siempre que sea necesario. Además, ser una metodología flexible permite a los investigadores pedir prestado métodos de otras metodologías.
En primer lugar, analizaremos lo que se ha investigado en Educación Tecnológica, centrándonos en la teoría del constructivismo y la metodología DBR. Posteriormente, haremos un análisis epistemológico para ver lo que la ingeniería nos dice sobre los conceptos básicos de Electrónica Digital. Finalmente, combinando este conocimiento con la metodología mencionada, diseñaremos una Secuencia de Aprendizaje Docente que será aplicable en el aula.