Eskola-inplikazioa eta eskola kultura: Bermeoko Eleizalde Ikastola
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Date
2021-02-08Author
Basogain Urrutia, Jon Xabier
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[EUS] Eskola-Inplikazioa ikergai garrantzitsua dela adierazi dute zenbait ikerketek (e.g., Connell, 1990; Finn, 1989), ikasleek eskolarekin duten inplikazio-mailen berri emateaz gain, eskola porrotaren gisako arazoak aurreikusteko adierazle bikaina delako. Inplikazio-mailak hobeto interpretatzeko eta eskolako funtzionamendua ezagutzeko, era berean, ezinbesteko egiten da eskola-kultura ikertzea. Ikerketa honek etapa akademikoak, ikasmailak eta sexu biologikoak eskola-inplikazioan eta kulturan (ikasle-irakasle harremana, kontrol soziala eta kohesio soziala barne) duten eragina aztertzen ditu. Horretarako, Eleizalde Ikastolan ex post-facto ikerketa bat egin da (N = 267) eta 9-16 urte bitarteko ikasleek parte hartu dute (Bataz besteko adina =12.25; DT=1.728). Lortutako datuek agerian uzten dute Lehen Hezkuntzan eskola inplikazio eta –kultura pertzepzio-mailak altuagoak direla Bigarren Hezkuntzan baino, ezberdintasun esanguratsuekin. Gainera, ikusi da adinak gora egin ahala, inplikazio zein pertzepzio maila guztiak jaisten direla, DBH2-3 mailak izanik mailarik kritikoenak dituztenak. Gizon eta emakumeen arteko ezberdintasunak aurkitu dira bi etapetan eta aldagai guztietarako, emakumeak izanik maila altuagoak lortu dituztenak. Gainera, ikusi da, esanguratsuak izatekotan (p < .05), ezberdintasun horiek Bigarren Hezkuntzan direla soil-soilik esanguratsuak, inoiz ez Lehen Hezkuntzan [ES] La implicación escolar, como han demostrado numerosas investigaciones (e.g., Connell, 1990 y Finn, 1989), no solo informa de la implicación que tienen los estudiantes en la escuela, sino que también ha resultado ser un excelente indicador de problemas futuros tales como el abandono escolar. En aras de interpretar mejor la implicación escolar y conocer el funcionamiento del centro, es imprescindible, de igual modo, investigar su cultura escolar. Esta investigación analiza el efecto que tienen la etapa académica, el curso y el sexo en la implicación escolar y en la percepción de la cultura escolar (incluye relación alumno-profesor, control y cohesión social). Para ello, se ha realizado un estudio ex post facto en la Ikastola Eleizalde de Bermeo (N=267) en la que han participado alumnos de entre 9 y 16 años (Media de Edad =12.25; DT=1.728). Los datos obtenidos evidencian que los niveles de implicación escolar y percepción de la cultura del centro son significativamente mayores en Educación Primaria. Además, se ha observado que conforme aumenta la edad, todos los niveles de implicación y percepción de la cultura escolar bajan, siendo 2º y 3º de Educación Secundaria los cursos con los niveles más críticos. Los resultados muestran también diferencias entre hombres y mujeres en ambas etapas y para cada una de las variables, siendo las mujeres quienes han obtenido mayores puntuaciones. Además, se ha observado que las diferencias, cuando son significativas (p < .05), lo son solo en Educación Secundaria y nunca en Educación Primaria. [EN] School engagement, like many researches show (e.g., Connell, 1990 &Finn, 1989), has been demonstrated to be an excellent measuring instrument, not only shows how students engage with school, but also is a good indicator of further issues such as school dropout. In order to interpret school engagement levels and to understand better how that school performs, it is also essential to research its school culture. This research analyses the effect that academic stage (i.e., Primary Education and Secondary Education), grade level, and gender have on school engagement and school culture perception (including student-teacher relationship, social -control and cohesion). For that purpose, an ex post facto study was made at the Eleizalde Ikastola, Bermeo, (N=267), in which students aged between 9 and 16 took part (Average age=12.25; SD=1.728). The data shows that school engagement levels and school culture perception are significantly higher in Primary Education. Furthermore, it has been observed that as age increases, school engagement and school culture perception levels decrease, with 2nd and 3rd year high school being the grades with the lowest scores. Differences between genders were also found for each variable and grade, girls being those who scored higher levels. Analyzed per stage, these differences between genders, when significant (p < .05), turned out to be so only in Secondary Education, never in Primary Education.