Umorea haur literaturako album postmodernoan. Irakurzaletasuna sustatzeko irakasleentzako irakurketa gida
Date
2021-02-12Author
Gantxegi Fernández, Ane
Metadata
Show full item recordAbstract
[EU] Umoreak Haur Literaturako album postmodernoan duen presentzia aztertu ostean, Gradu Amaierako Lan honetan Lehen Hezkuntzako irakasleei bideratutako irakurketa gida bat eskaintzen da. Bertan, sei eta hamabi urte bitarteko ikasleei bideratutako umorezko album postmodernoak batu izan dira eta horietako batzuk gelan nola landu zehaztu. Gida hau sortzeko, funtsezkoa izan da umoreak Haur Literatura postmodernoan zein album postmodernoan duen presentzia ikertzea. Azterketa bibliografiko horretan oinarrituta, zazpi kategoriatan banatu izan da irakurketa gida: metafikzioa, zentzugabekeria, ironia, polifonia, gehiegikeria, testuartekotasuna eta kontraesana. [ES] Tras analizar la presencia del humor en el álbum postmoderno de Literatura Infantil, en este Trabajo de Fin de Grado se ofrece una guía de lectura dirigida al profesorado de
Educación Primaria. En ella se han recopilado álbumes de humor postmodernos dirigidos al alumnado de entre seis y doce años y propuesto ciertas actividades para trabajar algunos. Para ello ha sido fundamental analizar la presencia del humor tanto en la Literatura Infantil postmoderna como en el álbum postmoderno. En base a este análisis bibliográfico, la guía se ha dividido en siete categorías: metaficción, sinsentido, ironía, polifonía, exageración, intertextualidad y contradicción. [EN] After analysing the presence of humour in postmodern picturebooks of children’s literature, the present work offers a reading guide for primary school teachers. It has compiled humorous postmodern picturebooks aimed at students aged between six and twelve and proposed certain activities to carry out with some of them. To do so, it has been essential to analyse the presence of humour in both postmodern Children’s Literature and postmodern picturebooks. Based on this bibliographic research, the guide has been divided into seven categories: metafiction, nonsense, irony, polyphony, exaggeration, intertextuality and contradiction.