Jarduera fisiko eta kirolaren estereotipo eta genero rolak landuz, ikasleen aukera askatasuna bermatzeko proposamena
View/ Open
Date
2021-04-15Author
Orbegozo Guerra, Naia
Metadata
Show full item recordAbstract
[EUS] Egungo gizartean etiketatzen diren genero-rol eta estereotipoak ikasleen pentsamendu, jarrera zein iritzietan eragina dute. Horren ondorioz, ikasleek gizartean berditasuna bultzatzeko proiektu desberdinak egiten dituzte ikasgai askotan. Horiek horrela, kirol arloan ere lanketa sakon bat egin behar da, euren pentsamendu eta jarrerei arreta jarriaz. Gradu Amaierako Lan honetan, Lehen Hezkuntzako ikasle batzuekin lanketa bat aurrera eraman da. Prozesuak honako pauso hauek izan ditu: galdetegia, esku-hartzea eta balorazioa. Lehenik, jarrera sexisten gaineko galdetegi bat bete dute ikasleek, hain zuzen ere, kirolean genero- eta rol- estereotipoen pentsamenduaz hausnar dezaten. Ondoren, haien emaitzak kontuan hartuta, beharrezkoa zen esku-hartze bat proposatu da. Amaieran, ebaluazio errubriken bitartez, haien lana baloratu da. [ES] Las etiquetas que se establecen a los distintos estereotipos y roles de género afectan en las opiniones, actitudes y comportamiento de los estudiantes. Es por eso que los estudiantes trabajan la igualdad en la sociedad en muchas asignaturas. De esa manera, es importante hacer ese mismo trabajo en el deporte y poner hincapié en los pensamientos y actitudes que ellos exponen. En este Trabajo de Fin de Grado, se ha trabajado con un grupo de Educación Primaria. El proceso ha tenido tres fases: encuesta, intervención y valoración. En primer lugar, se les ha hecho a los alumnos una encuesta sobre actitudes sexistas, para que pudieran reflexionar sobre los estereotipos de distintos géneros y roles en el deporte. Después, y teniendo en cuenta sus resultados, se ha propuesto una necesaria intervención. Por último, teniendo en cuenta las tablas de evaluación, se ha valorado su trabajo. [EN] The labels that the society establishes for the different stereotypes and gender roles affect the opinions, attitudes and behavior of the students. That’s why students work for equality in society in many subjects. In this way, it is important to do the same work in sports and to emphasize the thoughts and attitudes that they expose. In this End of Degree Project, we have worked with a group of Primary Education students. The process has had three phases: survey, intervention and assessment. Firstly, the students were surveyed on sexist attitudes, so that they could reflect on the stereotypes of different genders and roles in sport. Afterwards, and taking into account its results, a necessary intervention has been proposed. Finally, taking into account the evaluation tables, their work has been evalueted.