Kulturartekotasunaren garrantzia eta presentzia aztertuz: Tolosaldeko hiru ikastetxeren eta bertan erabiltzen diren testu liburuen analisia
View/ Open
Date
2021-04-15Author
Larrea Lazcano, Eñaut
Metadata
Show full item recordAbstract
[EUS] Egun, geroz eta gizarte globalizatuago batean bizi gara. Jada, ohikoa bihurtu da
munduko edozein txokotako biztanleak edonon topatzea. Horrela, aniztasuna Euskal
Herrira ere iritsi da eta ikastetxea da horren isla argia. Bertan, kultura ezberdinetako
ikasleek elkarrekin ikasten dute eta aniztasun hori guztiz aberasgarria bada ere,
beharrezkoa da kultur-aniztasuna, irudikapen hutsalean ez geratzea eta
kulturartekotasunaren lanketa egokia bat aurrera eramatea.
Lan honen bitartez, kulturartekotasunak duen presentzia eta garrantzia aztertu
nahi da, ikastetxe eta bertan erabiltzen diren material desberdinetan, testu liburuak
kasu. Horretarako, alde batetik, galdetegi baten bitartez, Gipuzkoako Tolosaldea
eskualdeko hiru ikastetxeren datuak aztertu dira, presentzia eta garrantzia horren berri
izan asmoz. Beste aldetik, Lehen Hezkuntzako hiru argitaletxe desberdinen testu
liburuak aztertu dira, guztira 12, kulturartekotasunak duen presentziaren inguruko
datuak jasoaz. Amaitzeko, galdetegien eta testu liburuen azterketetatik ateratako
hutsuneei erantzuna emateko, kulturartekotasunaren lanketa bultzatzen duen esku
hartze didaktiko baten proposamena jaso da. [ES] Vivimos en una sociedad globalizada. Tanto que cada vez es más habitual
coincidir o encontrarse con gente de cualquier rincón del mundo. Así pues, la
diversidad también ha llegado al País Vasco y claro ejemplo de ello son los centros
educativos. En ellos, conviven alumnos y alumnas pertenecientes a diferentes culturas
y aunque sea enriquecedor, no debe quedarse en una representación efímera. Es, por
tanto, indispensable que la diversidad cultural o la interculturalidad sean parte del
proceso educativo y se trabajen dentro del aula.
Este trabajo pretende analizar y evidenciar la importancia de la interculturalidad
tanto el centro educativo como en los soportes, materiales educativos, libros de texto,
etc. empleados en él. Para ello, por una parte, se han analizado a través de un
cuestionario tres centros de la zona geográfica de Tolosaldea, ubicado en Gipuzkoa.
Por otra parte, se han examinado 12 libros de texto de Educación Primaria
pertenecientes a tres editoriales diferentes con el objetivo de analizar la presencia de
la interculturalidad en ellos. Para finalizar, dadas las carencias y necesidades
detectadas en los cuestionarios y libros de textos analizados, se ha propuesto una
intervención didáctica que fomente la interculturalidad. [EN] These days, we are part of a globalized society. So much so that it is easy to
bump into people from all over the world. Knowing so, diversity has also arrived to the
Basque Country and schools are the best example of it. Students from different
countries and cultures coexist and live together there, which is a sign of coeducation
and interculturalism. But this should not only be an ephemeral representation, but part
of an educational process. So, as whole, it is deeply important to work within the
classroom the importance of cultural diversity.
The aim of this work is to analyze and evince the importance of interculturalism
in schools and in various foundations or supports used there, such as workbooks, in
particular, or diverse educational materials, in general. This work consists of two parts.
On the one hand, three different schools located in the area of Tolosaldea, in
Gipuzkoa, have been analyzed through a questionnaire. On the other hand, 12
workbooks from Elementary Education (belonging to three different publishing houses)
have been examined in order to study the presence and importance of interculturalism
in them. Finally, there has been posed and set out a didactic intervention which
encourages and promotes interculturalism, taking especially into consideration the
needs and gaps detected in the questionnaires and the examined workbooks
throughout this process.