Patio parekide eta hezitzaile bat eraikitzeko bidean
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Date
2021-04-16Author
Aramaio Basterretxea, Mikel
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[EUS] Diseinu tradizionalak, genero ikuspegi hegemonikoari erantzun dio orain arte, ondorioz ikasleen hezkuntza baldintzatua eta desorekatua izan da jolastokietan. Espazio ludiko eta hezitzaile honetan, aske bezala ikusten dena, murriztailea izan da askorentzat eta guztiek normaltasun oso barneratu izan dute horrela izan behar zela. Azken urteetan ordea proiektu eraldatzaileen loraldia eman da. Ikastetxe askotan proiektu berritzaile eta parekideagoak lortzeko beharra sentitu dute. Lan honetan, proposamena eskola eragile guztien parte hartzearekin aurrera eraman da, garrantzi berezia ikasleek izan dutelarik. Kirol inbasiboen eremua, nagusia edo erdigunea dinamizatu nahi izan da, haurrek beraiek aukeratutako jarduerak proposatuz, jolas eta jostailu ez sexistak bultzatuz eta jardueren aniztasuna bilatuz. Ikasleen parte hartze librea errespetatu da inor derrigortu gabe eta irakasleen lana aktiboa izan da, prozesua ebaluatu eta dinamizatuz. [ES] El diseño tradicional ha respondido hasta ahora a la perspectiva hegemónica de género, por lo que la educación de los alumnos ha sido condicionado y desequilibrado en los patios. Este espacio lúdico y educativo, que se ve como libre para muchos, ha sido restrictivo y todos han interiorizado plenamente la normalidad de que así debía ser. Sin embargo, en los últimos años se ha dado un aumento de los proyectos coeducativos. En muchos centros, han sentido la necesidad de conseguir proyectos más innovadores e igualitarios. En este trabajo, la propuesta se ha llevado a cabo con la participación de todos los agentes escolares, teniendo especial relevancia los alumnos. Se ha querido dinamizar el ámbito, principal o céntrico de los deportes invasivos, proponiendo actividades elegidas por los propios niños y niñas, impulsando juegos y juguetes no sexistas y buscando la diversidad de actividades. Se ha respetado la libre participación del alumnado sin forzar a nadie y la labor del profesorado ha sido activa, evaluando y dinamizando el proceso.