Emakume bertsolari-irakasleen ekarpen metodologikoa egungo bertso-eskoletan
View/ Open
Date
2021-07-19Author
Fernández Rodríguez, Vanesa
Metadata
Show full item recordAbstract
Bertsolaritza gizonen jarduera izatetik emakumeen jarduera ere izatera igaro dela esan daiteke. Emakumearenpresentziarekin, besteak beste, bertsolaritzaren eredu tradizionala egunez egun zabalduz joan da etabertsotan aritzeko beste modu batzuk jarri ditu agerian. Egungo bertsolaritzaren irakaskuntza modua erealdatu da; bertso- eskoletako irakasleen artean emakume bertsolariak daude eta emakume bertsolari horiekegun erreferente garrantzitsuak dira euskal kulturan. Lan honekin, emakume bertsolarien ekarpenabertsolaritzaren irakaskuntzan ezagutu nahi izan da eta horretarako lau helburu orokorrak ditu tesiak.Lehenengo helburua, gaur egungo bertsolarien profila, ahalduntzeko elementu erreztatzaileak eta gorputzaoholtzan duen garrantzia ezagutu nahi izan da. Bigarren helburua emakumeen rolak, emakumeen tematikak,eta emakumeen kantu-estiloetan arakatu da. Hirugarren helburu orokorra, gaur egun bertso-eskoletan zernolakometodologia eta irakaskuntza erabiltzen diren ezagutu eta behatu da eta laugarren helburua zernolakoaspektu sozio-emozionalak lantzen diren ezagutu, eta ahalduntze prozesuan ikasten nola laguntzenden jakin nahi izan da. Helburu horiek aurrera eramateko galdetegiak, eztabaida taldeak, elkarrizketa sakonaketa behaketak egin dira bertsolaritzaren hainbat pertsonekin. Zalantzarik gabe, soilik gizonezkoena zenerrealitate batetik egungo emakume bertsolari eta irakasle egindako ahalegin eta hausnarketei eskererrealitatea eraldatzen dihardute, denontzako lekua eginez, hierarkiak baztertuz, eta pertsonaren osotasunaahazten ez duen metodologia erabiliz edozein diskriminazio salatzen duen irakaskuntza bultzatuz gure bertsoeskoletan.