Ikasleen adimen sozio-emozionalaren lanketa: Gorputz-Hezkuntzaren bidetik ongizate sozio-emozionala bermatzen.
View/ Open
Date
2021-10-22Author
Loidi Vadillo, Lander
Metadata
Show full item recordAbstract
[EUS] Ikerketa desberdinen arabera, emozioak eta hauek sortzen dituzten sentimenduak era egoki
batean kudeatzen jakiteak, norbanakoaren eta ingurukoen ongizate sozio-emozionala
bermatzen du. Bide honetatik, aditu askok osasunaren kontzeptua ongizate sozial eta
emozionalarekin lotu dute, ondo sentitzen den pertsona batek errealitatearen pertzepzio
positiboagoa duela argudiatuz. Emozio positiboak bultzatzea eta poztasun egoerak sustatzea
onuragarria da, bada, pozik dauden pertsonek ondoez gutxiago jasaten dute, estimazio
pertsonal hobeak dituzte eta pertsonekin lotzeko trebetasun sozial hobeagoak garatzen
dituzte; horretarako beharrezkoa da konpetentzia emozional sendoa garatzea. Lan honek
GHko irakasgaia ikasleen konpetentzia sozio-emozionalak garatzeko baliabide bezala berretsi
nahi du, ikasgaiak ikasleengan emozio eta sentimendu positiboak sortzeko duen indarra
kontuan hartuz. Izan ere, emozio positiboak sortzea eragina izango du ikasleen ikaskuntza
prozesuan, bizitza pertsonalean eta izaera propioa lortzeko ahaleginetan, gero eta
nabarmenagoa baita, ongizatea lortzea, trebetasun sozio-emozionalak adin goiztiarretan
ikastearen ondorio izan daitekeela. Hauek lortzeko, jarduera kooperatibo ez lehiakorretan
oinarritutako eskuhartzea proposatu da, bada, adituen arabera, lehiaketarik gabeko
kooperazio jokoak (ekintzak) dira umeei emozio positiboak eragiteko emaitzarik onenak
lortzen dituztenak; ongizate fisikotik harago, ongizate emozionala bultzatzen baitute. Hau da,
kooperazio ez lehiakorreko ekintzak (jokoak) proposatuko dira, LH 4. mailako (9-10 urte)
ikasleengan emozio positiboak sortzeko, ikasleen arteko errespetuzko eta afektuko
harremanak bultzatuz eta ongizatea sustatuz; konpetentzia sozio-emozionalak modu
esanguratsu batean garatzeko eta lantzeko. [ES] Según diferentes estudios, saber gestionar de una manera adecuada las emociones y los
sentimientos que éstas generan, garantiza el bienestar socioemocional del individuo y de los
demás. Por esta vía, muchos expertos han relacionado el concepto de salud con el bienestar
social y emocional, argumentando que una persona que se siente bien tiene una percepción
más positiva de la realidad. Estimular las emociones positivas y fomentar los estados de
satisfacción es beneficioso, pues las personas satisfechas sufren menos malestar, tienen
mejores estimaciones personales y desarrollan mejores habilidades sociales para
relacionarse con las personas; para lo que es necesario desarrollar una competencia
emocional sólida. Este trabajo pretende reafirmar la materia de Educación Física como medio
para desarrollar las competencias socioemocionales del alumnado, teniendo en cuenta la
fuerza de esta para generar emociones y sentimientos positivos en los niños. La generación
de emociones positivas influirá en el proceso de aprendizaje del alumnado, en su vida
personal y en sus esfuerzos por adquirir un carácter propio. Para conseguirlos, se ha
propuesto una intervención basada en actividades cooperativas no competitivas. Según los
expertos, los juegos (actividades) de cooperación sin competición son los que más emociones
positivas suscitan en el alumnado, puesto que, más allá del bienestar físico, favorecen el
bienestar emocional. Es decir, se propondrán acciones (juegos) de cooperación no
competitiva para generar emociones positivas en el alumnado de cuarto de primaria (9-10
años), favoreciendo las relaciones de respeto y afecto entre los compañeros y fomentando el
bienestar; para desarrollar y trabajar de forma significativa las competencias
socioemocionales.