Aspergerra Lehen Hezkuntzako geletan, inklusiora eta integraziora bideratua
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Date
2021-11-25Author
Gómez Ramírez, Sandra
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[EUS] Aspergerren sindromea Espektro Autistaren Nahasteen (TEA) barruan kokatzen da, eta
interakzionatzeko eta gizarte-harremanak ezartzeko zailtasunen, interes mugatuen eta
jokabide-eredu estereotipatuen eta ez oso malguen presentziagatik bereizgarria da.
Honengatik, sindrome hau duten haur gehienek arazoak dituzte lagunak egiteko eta
gainerako ikasleekin ikasgelan integratzeko. Aspaldi, irakasleak haurrek ikasgaiak ikasi eta
gainditzean zentratzen ziren, eta, denborak aurrera egin ahala integrazioa eta inklusioa gero
eta gehiago sustatzen saiatu arren, gaur egun zaila da ikasgeletan aurrera eramateko eskuhartze
oso bat aurkitzea. Haur hauen integrazioa lortzeko, ikasle hauek sozialki ezarritako
gizarte-arauak ikastea beharrezkoa da, baina horrekin ez da nahikoa. Honez gain, gainerako
ikasleak hezi behar dira, pertsona guztien ezberdintasunak onartzen eta normalizatzen ikas
dezaten, eta irakatsi behar zaie arazoa ez dela aniztasuna, baizik eta intolerantzia eta
intransigentzia. Lan honetan, Aspergerra duten haurren zailtasunak eta beharrak, haur batek
sindrome hau izan dezakeela susmatuz gero eskolak egin beharrekoa eta haur hauek
laguntzeko modua azalduta daude. Gainera, ikasgelan praktikan jartzeko esku-hartze baten
proposamen oso bat dago, ikasleekin egiteko unitate didaktiko bat eta gurasoentzako
aurkezpen bat dituena, Aspergerra duen haurraren ikaskideek sindrome hau normalizatzen
lortzeko, eta horrela, inklusioa eta integrazioa sustatzeko. [ES] El síndrome de Asperger se sitúa dentro de los Trastornos del Espectro Autista (TEA), y se
caracteriza por la presencia de dificultades para interactuar y establecer relaciones sociales,
intereses limitados y modelos de conducta estereotipados y poco flexibles. Es por esto que
la mayoría de niños con este síndrome tienen problemas para hacer amigos y amigas e
integrarse en el aula con el resto del alumnado. Hace tiempo, el profesorado se centraba en
que los niños y niñas estudiasen y aprobasen las asignaturas, y aunque con el paso del
tiempo cada vez se intenta fomentar más la integración y la inclusión, a día de hoy es difícil
encontrar una intervención completa para llevar a cabo en las aulas. Para conseguir la
integración de estos niños y niñas, es necesario que aprendan las reglas sociales
socialmente establecidas, pero con esto no es suficiente. Se necesita, además, educar al
resto del alumnado para que aprendan a aceptar y normalizar las diferencias de todas las
personas, y enseñarles que el problema no es la diversidad, sino la intolerancia y la
intransigencia. En este trabajo están explicadas las dificultades y necesidades que tienen los
niños y las niñas con síndrome de Asperger, qué debería hacer el colegio si hay sospechas de que un niño o una niña pueda tener este síndrome y cómo se puede ayudar a estos
niños. Además, incluye una propuesta de intervención en el aula que incluye una unidad
didáctica para llevar a cabo con el alumnado y una presentación para los padres y madres,
con la intención de conseguir que los compañeros y las compañeras del niño con Asperger
normalicen este síndrome, y así, fomentar la inclusión y la integración. [EN] Asperger's syndrome is included in the Autism Spectrum Disorders (ASD), and is
characterized by the presence of difficulties in interacting and establishing social
relationships, limited interests and stereotyped and inflexible behaviour patterns. This is why
most children with this syndrome have problems making friends and integrating in the
classroom with the rest of the students. Some time ago, teachers focused on children
studying and passing subjects, and although with the passage of time more and more
attempts are being made to promote integration and inclusion, it is difficult to find a complete
intervention to carry out in the classroom. To achieve the integration of these children, it is
necessary that they learn the socially established social rules, but this is not enough. It is
also necessary to educate the rest of the students so that they learn to accept and normalize
the differences of all people, and to teach them that the problem is not diversity, but
intolerance and intransigence. This work explains the difficulties and needs of children with
Asperger syndrome, what the school should do if there are suspicions that a student may
have this syndrome and how these children can be helped. It also includes a proposal for
intervention in the classroom that includes a didactic unit to be carried out with the students
and a presentation for parents, with the intention of getting classmates of children with
Asperger syndrome to normalize this syndrome, and thus promote inclusion and integration.