Ikasleen sare sozial eta online jolasen erabilera eta pribatutasunaren pertzepzioa
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Date
2021-11-25Author
Arburua Arteaga, Julen
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[EUS] XXI. mendeko gizartean digitalizazio prozesuaren ondorio nabarmenak ikus daitezke.
Gizartearen gehiengoak egunerokotasunean erabiltzen ditu Informazio eta Komunikazio
Teknologiak (IKT) eta, erabilera akademikotik haratago, bizitza sozialaren parte dira.
Gainera, digitalizazioak pisu handia izaten du nerabeengan, une oro sarera konektatuta bizi
dira eta euren bizitzako arlo askotan erabiltzen dituzte IKTak.
Sare sozial eta online jolasak dira adin-tarte horretako pertsonen artean gehien erabiltzen
direnak eta aktibitate sozial handia edukitzen dute. XXI. mendeko gizartean harremantzeko
beste bide bat dira tresna hauek eta ikasleen subjektibitatean eragin handia izan dezakete.
Lan honetan Lehn Hezkuntza-ko (LH) 5 eta 6. mailako ikasleen erabilera-ohiturak eta
pribatutasunaren pertzepzioa aztertu dira. Horretarako, galdetegi bat pasa da hiru
ikastetxetatik eta 272 ikaslek erantzun dute. Emaitzetan ikus daitekeen bezala ikasle hauek
IKTen erabiltzaileak dira, nahiz eta, zenbait aspektutan ezjakintasuna nagusitzen den.
Ezjakintasun honen aurrean formakuntzaren beharra ezinbestekoa da. [ES] En la sociedad del siglo XXI se ven claramente las consecuencias del proceso de
digitalización vivido. La mayoría de la población usa los TIC con cotidianidad y más allá del
uso académico los TIC son parte de la vida social de la gente. El proceso de digitalización
nombrado anteriormente tiene un peso importante entre la población joven.
Las redes sociales y juegos online son unas de las herramientas más utilizadas y los
jóvenes suelen tener mucha actividad social en ellas. En la sociedad del siglo XXI estas
herramientas son otra forma para relacionarse entre las personas y pueden afectar a la
subjetividad de los estudiantes.
En este trabajo se han analizado las costumbres de uso de las TIC y la percepción de la
privacidad que tienen los jóvenes respecto a eso. Para ello, se ha usado un cuestionario
repartido por tres centros docentes en los que han respondido 272 alumnos. En los datos analizados se refleja que los alumnos son usuarios cotidianos de las TIC. Aún así, hay
diferentes aspectos en las cuales la formación es muy necesaria. [EN] In the twenty-first century society, the consequences of the digitalization process can be
seen clearly. The majority of the population uses ICTs in their everyday nature, and beyond
the academic use of those, ICTs are part of people’s social life. The digitalization process
mentioned above has a significant impact on the young population.
Social networks and online games are one of the most used tools and young people tend to
have a lot of social activity on them. In nowadays society, these tools are another way to
relate between people and can affect students' subjectivity.
This study analysed young people's ICT usage habits and their perception of privacy. To do
so, a questionnaire was distributed to three educational centres, to which 272 pupils
responded. The data analysed shows that pupils are daily users of ICT. Even so, there are
different aspects in which training is very necessary.