Lehen Hezkuntzako ikasgelan Gizarte Zientziak ikasteko baliabide berritzaileak: app-ak euskaraz
Date
2022-01-18Author
Guinea González, Iratxe
Metadata
Show full item recordAbstract
[EU] Mobile Learning-a eta app-ak hezkuntza baliabide gisa gero eta garrantzia handiagoa hartzen joan dira. Ikerketa honen bidez, irizpide batzuk jarraituz, gaur egun plataforma digitaletan eskuragarri dauden Gizarte Zientziei buruzko eta euskaraz aurkitzen diren hainbat app aukeratu dira. Hauek ezaugarritzeko, eskaintzen duten komunikazio eredua eta ikaskuntza-prozesuak ebaluatzeko, baita Gizarte Zientziak irakasteko duten potentziala eta balio didaktikoa baloratzeko helburuarekin ere, GIPyPAC ikerketa-taldeak (Kortabitarte et al., 2017) erabilitako ebaluazio fitxaren egokitzapen bat erabili da. Lanaren emaitzak kontuan hartuta, egiaztatu ahal izan da erabilitako app-ak hezkuntza-gabeziaz beteta daudela, baita konpetentzia sozial eta zibikoari ematen dioten tratamendua ez dela nahikoa erabiltzaileek gaitasun hori bere osotasunean garatzeko ere. [ES] El Mobile Learning y las apps han ido adquiriendo cada vez mayor relevancia como
recurso educativo. A través de este estudio, se han seleccionado, siguiendo unos criterios,
diferentes apps disponibles actualmente en plataformas digitales sobre Ciencias Sociales
y que se encuentran en euskera. Con el objetivo de caracterizarlas, evaluar el modelo de
comunicación y los procesos de aprendizaje que ofrecen, así como su potencial docente
y valor didáctico en Ciencias Sociales, se ha utilizado una adaptación de la ficha de
evaluación utilizada por el equipo de investigación GIPyPAC (Kortabitarte et al., 2017).
Teniendo en cuenta los resultados del trabajo, se ha podido constatar que las apps
utilizadas están llenas de carencias educativas, y que el tratamiento que hacen de la
competencia social y cívica no es suficiente para que los usuarios desarrollen plenamente
dicha capacidad.