Gaitasun handiko Lehen Hezkuntzako ikasleak gelako eremu sozialean
View/ Open
Date
2023-02-20Author
Bilbao Martinez, Nile
Metadata
Show full item recordAbstract
[EU] Lehen Hezkuntzako irakasle izango naizen heinean, eta eskola inklusiboaren barne, garrantzitsua da aurki ditzakegun ikasle desberdinei buruzko ezagutzak edukitzea. Gaitasun Handiko ikasleek (GHI) esparru sozialean arazoak izaten dituztela esan ohi da. Gainera, hezkuntza arloan aplikatzen diren metodo gehienak alderdi akademikoari erantzuna ematera bideratuta daude, eremu soziala alde batera utziz. Hori dela eta, lan honen helburua GHI baten eremu soziala aztertzea izango da. Horretarako, GH ikasle baten kasu azterketa egingo da, elkarrizketa eta soziograma erabiliz, honen egoera soziala aztertzeko. Emaitzetan ikusten den bezala, GH ikasleak ez du beste ikaskideekin harremantzeko arazorik, eta ondoriozta dezakegu, sozializatzeko arazo horiek ez doazela GHI izateren eskutik. [ES] Dentro del ámbito de la Educación Primaria y la escuela inclusiva, es importante tener conocimientos sobre los diferentes alumnos que podemos encontrar. Se suele decir que el alumnado de Altas Capacidades Intelectuales (ACI) tiene problemas en el ámbito social escolar. Además, la mayoría de los métodos aplicados en el área educativa están orientados a dar respuesta a la dimensión académica, al margen del ámbito social. Por ello, el objetivo de este trabajo será analizar el ámbito social de un alumno con ACI. Se realizará un análisis utilizando el diálogo y el sociograma para analizar su situación social. Como se observa en los resultados, el alumno no tiene problemas de relación con otros compañeros y compañeras, y podemos concluir que los problemas de socialización no van de la mano de la condición de ACI. [EN] In the environment of primary education and within inclusive schools, it is important to know about the different students we can find. Students with High Intellectual Abilities (HIA) are often said to struggle in the social aspects of school. In fact, most of the methods applied in the educational field are oriented to respond to the academic dimension, outside of the social sphere. Accordingly, the objective of this study will be to analyze the social situation of a student with High Intellectual Abilities (HIA). The analysis of the HIA student will be performed using dialogue and a sociogram to analyze his social situation. As shown in the results, the student has no relationship problems with his colleagues, and we can conclude that socialization problems do not go hand in hand with the HIA condition.