Elikadura osasuntsua eta jasangarrien inguruko unitate didaktikoa Lehen Hezkuntzako ikasleen aurre-ideietan oinarrituta
View/ Open
Date
2023-03-03Author
Múgica Rubín, Nuria
Metadata
Show full item recordAbstract
[EUS] Azken urteotan, ingurumenarekiko eta herritarren osasunarekiko kezka gero eta handiagoa da; eskola-adineko haurrek gero eta gaixotasun gehiago dituzte bizi-ohitura txarrekin lotuta daudenak. Lan hau lehen hezkuntzako ikasleek elikadura osasungarri eta iraunkorrari buruz duten ezagutzari buruzko ikerketa da, osasuna eta elikadura-ohitura iraunkorrak hobetzeko unitate didaktiko bat proposatuz eta gauzatuz. Lanaren emaitzek erakusten dute lehen hezkuntzako azken zikloko ikasleek elikadura osasuntsuari eta jasangarritasunari buruzko ezagutza onargarriak dituztela, baina, hala ere, gehienek ez dute elikadura-ohitura osasungarri eta iraunkorrik. Proiektu hau Gasteizen dagoen itunpeko eskola bateko lehen hezkuntzako 5garren mailan aurrera eramn da. Unitate didaktikoa egiteko, ikasleen elikadura-ohiturak eta elikadura osasuntsu eta jasangarriari buruz ezagutzak biltzeko test batzuk egin ziren. Gainera, hezkuntza-komunitatearen sinesmenak eta beharrak hauteman nahi izan ziren galdetegi baten bidez. Informazio horrekin, bederatzi esku-hartze saio prestatu eta egin dira guztira. Bukatzean, prestatutako ebaluazio tresnei esker behar bezain beste ondorio eta emaitzak atera dira. Amaitzeko behatutakoa kontuan hartuta unitate didaktikoan hobetzeko alderdiak, proposamen berriak eta ondorioak atera dira, era berean, lana aberastuz. [ES] En los últimos años, la preocupación por el medio ambiente y la salud de la población es cada vez mayor, los niños en edad escolar presentan cada vez más enfermedades relacionadas con los malos habitos de vida. Este trabajo es una investigación sobre los conocimientos de los alumnos de educación primaria en alimentación saludable y sostenible, proponiendo y llevando a cabo una unidad didáctica para mejorar la salud y los hábitos alimentarios sostenibles. Los resultados del trabajo demuestran que los alumnos del último ciclo de educación primaria tienen conocimientos aceptables sobre alimentación sana y sostenibilidad, pero, sin embargo, la mayoría no tienen hábitos alimentarios saludables y sostenibles. Este proyecto se ha realizado en quito de primaria de una escuela concertada ubicada en Vitoria-Gasteiz. Para la elaboración de la unidad didáctica se recogieron las ideas previas de los alumnos sobre hábitos alimenticios y alimentación sana y sostenible mediante unos test. Además, se buscó detectar creencias y necesidades de la comunidad educativa a través de un cuestionario. Con esta información, se han preparado y llevando a cabo un total de nueve sesiones de intervención. Los instrumentos de evaluación elaborados han permitido obtener conclusiones y resultados suficientes, teniendo en cuenta lo observado en la unidad didáctica se han extraído aspectos de mejora, nuevas propuestas y conclusiones, enriqueciendo el trabajo. [EN] In recent years, concern for the environment and the health of the population is increasing, school children present more and more diseases related to bad life habits. This work is an investigation on the knowledge of primary school students in healthy and sustainable eating, proposing and carrying out a didactic unit to improve health and sustainable eating habits. The results of the work show that the students of the last cycle of primary education have acceptable knowledge about healthy eating and sustainability, but, however, the majority do not have healthy and sustainable eating habits. This project has been carried out in the primary school of a concerted school located in Vitoria-Gasteiz. For the elaboration of the didactic unit, the previous ideas of the students about eating habits and healthy and sustainable eating were collected through tests. In addition, we sought to detect beliefs and needs of the educational community through a questionnaire. With this information, a total of nine intervention sessions have been prepared and carried out. The evaluation instruments developed have allowed obtaining sufficient conclusions and results, taking into account what was observed in the didactic unit, aspects for improvement, new proposals and conclusions have been extracted, enriching the work.