Eskubaloi jokalarien mootibazioa eta entrenatzailearekiko duten harremana: deskribapena eta jardunbide egokirako dekalogoa
View/ Open
Date
2023-03-03Author
Ranea Sierra, Julene
Metadata
Show full item recordAbstract
[EUS] Entrenatzaile bezala, kirolarien motibazio maila sustatzea eta taldean sortzen diren
harremanak garatzea ezinbestekoa da. Gauzak horrela, Gradu Amaierako Lan honen helburu
orokorra, Arabako Federazioaren Eskubaloiko jokalarien motibazioa eta entrenatzailearekiko
harremana aztertzea da, deskribapen orokor bat eginez, ondoren, entrenatzailearentzat
jardunbide egokirako dekalogoa proposatuz. Izan ere, oso garrantzitsua da kirolariek
motibatuak mantentzea, horrela, taldean giro atseginagoa egongo da eta euren parte-hartzea
nabarmen handiagoa izango da. Horretarako, motibazioaren kontzeptua ulertu behar da
lehenik, zer, nola, noiz eta zergatik landu behar den jakiteko. Halaber, entrenatzaileak sortzen
duen giroak motibazioan eta errendimenduan eragin zuzena duela azpimarratu beharra dago.
Horregatik, jokalarien motibazioa aztertzeaz gain, entrenatzaileek sortutako klima ere aztergai
dira. Oro har, emaitzek aditzera eman dute entrenatzaileen irakaskuntza-estiloak jokalarien
motibazioan eta taldeko harremanetan eragina duela. Bukatzeko, kontuan hartuta
entrenatzailea taldearen funtsezkoa elementua dela, jardunbide egokirako dekalogoa
proposatuko da, eskubaloiko taldeen harreman dinamikak eta irakaskuntza-prozesuak
hobetzeko asmoz. [ES] Como entrenador, es imprescindible fomentar el grado de motivación de los deportistas y
desarrollar las relaciones que se crean en el equipo. El objetivo general de este Trabajo de Fin
de Grado es analizar la motivación de los jugadores de Balonmano de la Federación Alavesa
y su relación con el entrenador, realizando una descripción general, proponiendo a
continuación un decálogo de buenas prácticas para el entrenador. Y es que es muy importante
que mantener motivados a los deportistas, de esta manera habrá un ambiente más agradable
en el equipo y su participación será significativamente mayor. Para ello, primero hay que
entender el concepto de motivación, para saber qué hay que trabajar, cómo, cuándo y por qué.
También hay que destacar que el ambiente que genera el entrenador influye directamente en la
motivación y el rendimiento. Por eso, no sólo se analiza la motivación de los jugadores, sino
también el clima creado por los entrenadores. En general, los resultados han dado a entender
que el estilo de enseñanza de los entrenadores influye en la motivación de los jugadores y en
las relaciones de grupo. Finalmente, teniendo en cuenta que el entrenador es un elemento
fundamental del equipo, se propondrá un decálogo de buenas prácticas con el objetivo de
mejorar las dinámicas relacionales y los procesos de enseñanza de los equipos de balonmano. [EN] As a coach, it is essential to promote the degree of motivation of athletes and develop the
relationships that are created in the team. The general objective of this Final Degree Project is
to analyze the motivation of handball players of the Alavesa Federation and their relationship
with the coach, making a general description, then proposing a decalogue of good practices
for the coach. It is very important to keep the athletes motivated, in this way there will be a
more pleasant atmosphere in the team and their participation will be significantly higher. To
do this, you must first understand the concept of motivation, to know what to work on, how,
when and why. It should also be noted that the atmosphere generated by the coach directly
influences motivation and performance. Therefore, not only the motivation of the players is
analyzed, but also the climate created by the coaches. In general, the results suggested that the
coaches' teaching style influences players' motivation and group relations. Finally, taking into
account that the coach is a fundamental element of the team, a decalogue of good practices
will be proposed with the aim of improving the relational dynamics and the teaching
processes of handball teams.