Futboleko atezainen entrenamenduan trebetasunak garatzeko periodizazioa pedagogia ez linealaren ikuspuntutik
View/ Open
Date
2023-04-21Author
Yugueros Ostio, Gaizka
Metadata
Show full item recordAbstract
[EUS] Lan honen bitartez erakutsi nahi da pedagogia ez linealaren bitartez emakumeen
profesional mailako testuinguru batean futboleko atezainen entrenamenduak
diseinatzeko trebetasunak garatzeko periodizazioa nola egiten den. Horretarako,
futboleko atezainen zereginen diseinua pedagogia ez linealaren printzipio
metodologikoetan oinarrituko da. Irakaskuntza-ikaskuntza prozesua atezainaren eta
joko egoeren arteko elkarreraginaren bitartez emango da. Azpimarratu behar da,
entrenatzailearen tresna nagusia pedagogia ez linealaren barruan mugak direla. Mugen
manipulazioaren bidez, proposatutako ikaskuntza helburuak lortzera bidera ditzake. [ES] El presente trabajo se centra en desarrollar a través de la pedagogía no lineal una
periodización para el desarrollo de las habilidades de las porteras de futbol dentro de un
entorno profesional de fútbol femenino. Para ello, el diseño de tareas de las porteras de
fútbol estará basado en los principios metodológicos de la pedagogía no lineal. El
proceso de enseñanza aprendizaje es entendido por la interacción entre la portera y el
contexto de juego. Hay que subrayar que la actuación sobre los constreñimientos de la
tarea es la principal herramienta del entrenador dentro de la pedagogía no lineal; pues,
mediante su manipulación puede orientar los comportamientos de las porteras hacia la
consecución de los objetivos de aprendizaje propuestos [EN] The present work is focused on developing through nonlinear pedagogy a periodization
for the development of the skills of football goalkeepers in a professional womens football
environment. For this purpose, the design of the football goalkeepers tasks will be based
on the methodological principles of nonlinear pedagogy. The teaching learning process
is understood by the interaction between the goalkeeper and the game context. It should
be emphasized that acting on the constraints of the task is the main tool of the coach
within the nonlinear pedagogy; because, through its manipulation, she can guide the
goalkeepers behaviors towards the achievement of the proposed learning objectives.