Formula One on social networks: a successful strategy
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Date
2023Author
Palermo,Alessandra
Delaine,Guillaume
Metadata
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Zer 28(54) : 13-29 (2023)
Abstract
This research, aims to analyze the dynamics of engagement rate of F1 through the social networks of the car teams participating in the FIA championship. Classical media are now incorporated and integrated by the production of new media: publications that invite supporters to interacting, thus recreating a virtual agora, a community federated by online exchange, around real-time multimedia productions. A communication mix that allows an international championship to be within the reach of each supporter. The research conducted aims to analyze, with a quantitative methodology, the Engagement Rate, of the 10 teams participating in the 2021 championship on Facebook and Instagram.; Esta investigación analiza el grado de implicación en la F1 a través de las redes sociales de los equipos que participan en el campeonato de la FIA. Los medios de comunicación clásicos se complementan ahora ahora a través de la producción de nuevos medios: publicaciones que invitan a los aficionados a interactuar, recreando así un ágora virtual, una comunidad federada por el intercambio en línea, en torno a producciones multimedia en tiempo real. La investigación realizada tiene como objetivo analizar, con una metodología cuantitativa, el Engagement Rate de los 10 equipos participantes en el campeonato de 2021, en Facebook e Instagram.