Euskal hedabideen ingurune digitala neurtzeko analitika: diagnostikoa eta proposamena
Abstract
Doktorego tesi honen ikergaia euskal hedabideen analitika digitala da. Ingurune digitala neurtzerakoan euskarazko komunikabideek dituzten tresnak eta planteamenduak ezagutzea izan da ikerketa-lanaren abiapuntuko gogoa, eta web-trafikoaren jarraipenerako erabiltzen den Google Analytics sistema eguneratzea zein neurketa sistema komun bat proposatzea. Hekimen euskal hedabideen elkarteko 68 hedabidek osatu dute ikerketaren unibertsoa, eta zortzi komunikabideko "Alea, Anboto,Berria, Elhuyar, Euskalerria Irratia, Gaztezulo, Hamaika eta Kanaldude" lagin ordezkagarria baliatu da azterketaren fase batzuetan. Aurkikuntza-logika bati jarraituta ikerketa-galderek ardaztu dute ikerketa eta metodologia kualitatiboa gailendu da lanean, metodologia kuantitaboa baliatu den arren osagarri gisa.Ondorioek honakoa diote: euskarazko komunikabideek analitika-gaitasun oso mugatuarekin abiatu zuten ikerketa-ekintza aplikatu hau, eta oraindik hastapenetan baldin badaude ere, doktorego tesi honi esker badute adostasunez sortutako analitika plan komun bat eta emaitza hori inplementatzeko proiektu bat.