Número 16 (2016)
Recent Submissions
-
La Asociación Cultural “La Tribu Educa” en la recuperación del patrimonio histórico educativo
(Centro de Recursos, Interpretación y Estudios de la Escuela, 2016)Here we present the work by the Cultural Association “La Tribu Educa” to collect, analyse and disseminate the educational heritage in the province of Cordoba. Since its start in 2012 to date we have travelled a long way ... -
Museo della scuola e dell’educazione popolare: Università degli Studi del Molise - Campobasso, Italia
(Centro de Recursos, Interpretación y Estudios de la Escuela, 2016)Este documento tiene como objetivo presentar la experiencia del Museo della scuola e dell’educazione popolare (Museo de la escuela y de la educación popular) de la Università degli Studi del Molise (Universidad de Molise, ... -
La creación del Museo Virtual del Patrimonio del IES “Pedro Espinosa”: una tarea de todos
(Centro de Recursos, Interpretación y Estudios de la Escuela, 2016)The celebration of the 75th Anniversary at the IES "Pedro Espinosa", in 2003, was the starting point to recover the patrimony that the school contains since its creation. This is coupled with the introduction of new ... -
¡Por fin un nuevo Instituto de Enseñanza Media en Santander!
(Centro de Recursos, Interpretación y Estudios de la Escuela, 2016)...