Dislexia duten ikasleak: gurasoen pertzepzioak aztertzen eta irakasle gida bat sortzen
View/ Open
Date
2024-05-07Author
Domeño Civico, Nerea
Metadata
Show full item recordAbstract
[EU] Ikasgela barruan zein kanpoan ikaskuntza-zailtasunak dituzten ikasleak daude, eta horien artean, dislexia duten pertsonak daude. Lan honen helburu nagusia, dislexia duten ikasleek behar dituzten laguntzak eta egokitzapenak jasotzen dituzten ala ez aztertzea da. Hori jakiteko, lehenik eta behin, dislexiaren inguruko informazio ugari bilatu da eta horien artean, ikasleek ikastetxearen aldetik jaso behar dituzten egokitzapenak eta laguntza ezberdinak aurkitu dira. Hori ardatz izanik, bi hizkuntza ezberdinetan (euskara eta gaztelania) aurrera eraman den galdetegi bat sortu da eta bertan, ikasleen, ikastetxeen, egokitzapen eta laguntzen eta irakasleen inguruko galderak egin dira. Ondoren, guraso talde ezberdinei hau betetzeko eskatu zaie eta parte-hartzaileak, guztira 58 izan dira. Bertan lortu diren emaitzekin, grafiko ezberdinak egin dira eta ondoren, hauetan agertu diren datuen interpretazioa egin da. Hau egin ostean, ondorio ezberdinak atera dira eta horien artean, ikasleei ez zaizkiela egokitzapen eta laguntza nahikorik ematen, familiei ez zaiela orientazio ona ematen eta hori gutxi izango balitz, gurasoek irakasleen artean formakuntza eta ezagutza falta nabaria dagoelakoaren pertzepzioa dutela agerian geratu da. Hori kontuan izanik, irakasleentzako gida bat sortu da. Modu honetan, irakasleek dislexia bezalako ikaskuntza-zailtasunari buruzko informazioa eskura izango dute eta gida hau ikasleen egoera ezagutzeko eta ulertzeko lagungarria izango da. Gainera, irakasleek ikasleen ezaugarriak lehenago antzemango dituzte eta detekzio goiztiarra egiteko aukera egongo da. Amaitzeko, gida honen bitartez, irakasleek ikasleen beharrei nola erantzun behar dieten eta hau modu egoki batean egiten ikasiko dute. [ES] Dentro y fuera del aula existen estudiantes con dificultades de aprendizaje, entre los que se encuentran personas con dislexia. El objetivo principal de este trabajo, es analizar si el alumnado con dislexia recibe las ayudas y adaptaciones que necesitan o no. Para ello, se ha buscado información de diferentes tipos acerca de la dislexia, entre la que se encuentran las diferentes adaptaciones y ayudas que el alumnado con dislexia debe recibir del centro. Teniendo en cuenta todo eso, se ha creado un cuestionario que se ha llevado a cabo en dos lenguas diferentes (euskera y castellano), en el cual se han formulado preguntas sobre el alumnado, las escuelas, las adaptaciones y ayudas y los profesores. Después, los cuestionarios se han mandado a distintos grupos de padres y el número total de participantes ha sido de 58. Con los resultados obtenidos en ambos cuestionarios, se han realizado diferentes gráficos y posteriormente, se han interpretado. Una vez hecho esto, se han sacado diferentes conclusiones en las que se destaca la insuficiencia de las adaptaciones y apoyo al alumnado, la falta de orientación a las familias y la percepción que tienen los padres de que existe una falta de formación y conocimiento entre los profesores. Teniendo en cuenta todo lo mencionado, se ha creado una guía para profesores. De esta manera, estos tendrán acceso a información sobre la dificultad en el aprendizaje, que en este caso es la dislexia, y esta guía les ayudará a conocer y comprender la situación del alumnado. Además, los profesores podrán anticipar las características del alumnado y estará la posibilidad de la detección precoz. Por último, a través de esta guía los profesores aprenderán a responder a las necesidades del alumnado y a hacerlo de forma adecuada.