Genero-estereotipoak Lehen Hezkuntzan kirolari dagokionez
View/ Open
Date
2024-05-07Author
Lacuesta Barrenetxea, Leire
Metadata
Show full item recordAbstract
[EUS] Gradu Amaierako Lan (GrAL) honek, Lehen Hezkuntzako ikasleen artean jarduera
fisikoarekiko eta kirolarekiko dituzten estereotipoei buruz egindako ikerketa bat erakusten
du. Gure gizartea estereotipoz beteta dagoela argi dago, eta horrek, gure bizitzako edozein
esparrutan eragina du, kirolean besteak beste. Hau da, zer kirol egin erabakitzeko orduan
edota nola pentsatu edo izaterako orduan eragin handia du, gazteenen artean batez ere.
Horretarako, ikerketa kualitatibo bat egin da Bizkaiako Ikastolen Elkarteko zentro bateko
Lehen Hezkuntzako ikasleen artean, 1. mailatik 6.mailako ikasleen artean, hain zuzen.
Horrela, 22 galderez osatutako galdetegi bat pasatu da ikasleen artean, kirolari buruz
dituzten estereotipoak, iritziak eta pertzepzioak jaso, ezagutu eta aztertu ahal izateko.
Horrela, Lehen Hezkuntzako ikasleek kirolarekiko estereotipoen pertzepzioan dituzten
desberdintasunak aztertu dira generoaren arabera eta mailaren arabera.
Emaitzei erreparatuz, ikusi da poliki-poliki gure gizartea aldatzen doala, eta horrek, Lehen
Hezkuntzako ikasleen artean iritzi estereotipatuak oso gutxi direla eta urteekin gutxitzen joan
direla erakusten digu. Hala ere, aurrerapauso handiak eman diren arren, oraindik
estereotipo eta aurreiritzi hauek barneratuta ditugula ikusi da, izan ere, estereotipo hauek
mantentzen jarraitzen dituzten hainbat eta hainbat faktore daude, txikiengan asko eragiten
eta baldintzatzen dituztenak, hain zuzen ere.
Hori dela eta, MullenLowe London taldeak eskola batean egindako proiektu batean oinarritu
naiz nire proposamena egiteko. Dinamika desberdinak proposatu dira non hauen helburu
nagusia, Lehen Hezkuntzako haurrek kirol-esparruan emakumeenganako izan ditzaketen
genero-estereotipoak aztertzea izan da, ondoren, egoerari buelta bat emateko. [ES] Este Trabajo de Fin de Grado (TFG) muestra un estudio realizado entre el alumnado de
Primaria sobre sus estereotipos relacionados con la actividad física y el deporte. Está claro
que nuestra sociedad está llena de estereotipos, y eso influye en cualquier ámbito de
nuestra vida, como el deporte. Así, esto influye a la hora de decidir qué deporte hacer, cómo
pensar o ser, sobre todo entre los más jóvenes.
Para ello se ha realizado un estudio cualitativo entre el alumnado de Primaria de un centro
de Ikastolen Elkartea de Bizkaia de 1º a 6º curso de Educación Primaria. Así, se ha pasado
un cuestionario de 22 preguntas entre el alumnado para recoger, conocer y analizar sus
estereotipos, opiniones y percepciones sobre el deporte. Así, se han analizado las
diferencias en la percepción de estereotipos del deporte por parte del alumnado de Primaria
en función del género y del curso.
Los resultados muestran que nuestra sociedad va cambiando poco a poco, lo que hace que
las opiniones estereotipadas sean muy escasas entre el alumnado de Primaria y que hayan
ido disminuyendo con los años. Sin embargo, a pesar de los avances que se han dado, se
observa que todavía tenemos interiorizados estos estereotipos y prejuicios, ya que existen
una serie de factores que los siguen manteniendo y que influyen y condicionan mucho a los
más pequeños.
Por eso, me he basado en un proyecto de MullenLowe London hecho en una escuela para
hacer una propuesta. El objetivo principal de estas propuestas ha sido analizar los
estereotipos de género existentes de los niños y niñas de Primaria sobre las mujeres en el
ámbito deportivo, para así después darle la vuelta a la situación. [ENG] This Final Degree Project (TFG) shows a study carried out among Primary School students
on their stereotypes related to physical activity and sport. It goes without saying that our
society is full of stereotypes, and this influences any area of our lives, such as sport. Thus,
this influences when it comes to deciding what sport to do, how to think or be, especially
among young people.
For this purpose, a qualitative study was carried out among primary school pupils at an
Ikastolen Elkartea school in Bizkaia from 1st to 6th year of primary education. A 22-question
questionnaire was passed among the pupils to collect, find out about and analyse their
stereotypes, opinions and perceptions of sport. Thus, the differences in the perception of
stereotypes of sport by Primary School pupils according to gender and year were analysed.
The results show that our society is changing little by little, which means that stereotypical
opinions are very rare among primary school pupils and have been decreasing over the
years. However, despite the progress that has been made, it can be seen that we still have
these stereotypes and prejudices internalised, as there are a series of factors that continue
to maintain them and that influence and condition children to a great extent.
For this reason, I have based my proposal on a MullenLowe London project carried out in a
school. The main objective of these proposals was to analyse the existing gender
stereotypes of primary school boys and girls about women in the field of sport, in order to
turn the situation around