Kultura-artekotasuna eta arrazismoa egungo eskoletan irakasleen ahotik
View/ Open
Date
2024-05-07Author
Malcorra Rodrigo, Izaskun
Metadata
Show full item recordAbstract
[EUS] Egungo errealitate kultur-anitz honetan, arrazismoa bezalako jarrerak areagotzen ari dira
gizartean zein eskoletan. Kontuan hartuta, aniztasun kultural handiagoa dagoela eskoletan,
Gradu Amaierako Lan honetan Lehen Hezkuntzako irakasleek kulturartekotasunaren inguruan
duten formakuntza eta jakinduria ezagutarazten da. Era berean, irakasle hauen aurre ideia eta
bizipen ezberdinak aztertzen dira ikasle zein familia etorkinen inguruan. Horrez gain, ikasleen
identitate pluralaren garrantziaz eztabaidatzen da, ikasle etorkinetan edota kultura ezberdin
bat duten ikasleengan duen eragin positiboa azpimarratuz. Hau guztia gauzatzeko, irakasleen
ahots ezberdinak erabiltzen dira egungo errealitatea erakusteko eta gaiarekiko kontzientzia
pizteko. [ES] En la realidad actual, en esta multiculturalidad, actitudes como el racismo están aumentando
tanto en la sociedad como en las escuelas. Teniendo en cuenta que existe una mayor
diversidad cultural en las escuelas, en este Trabajo de Fin de Grado se dará a conocer la
formación y el conocimiento del profesorado de Educación Primaria sobre la interculturalidad.
Asimismo, se analizan diferentes prejuicios y vivencias de estos profesores en torno a los
alumnos y familias inmigrantes. Además, se debate sobre la importancia de la identidad plural
del alumnado, destacando su influencia positiva en el alumnado inmigrante o con una cultura
diferente. Para llevar a cabo todo esto, se utilizan diferentes voces del profesorado para
mostrar la realidad actual y concienciar sobre el tema [EN] In the current reality of multiculturalism, attitudes such as racism are increasing both in society
and in schools. Taking into account that there is greater cultural diversity in schools, in this
Final Degree Project we will examine the training and knowledge of Primary Education
teachers about interculturality. It also analyses different prejudices and experiences of these
teachers regarding immigrant pupils and families. In addition, the importance of the plural
identity of pupils is discussed, highlighting its positive influence on immigrant pupils or pupils
with a different culture. To do all this, different teachers' voices are used to show the current
reality and raise awareness of the issue.