Kurtsoan zehar etortzen diren ikasle berrien harrera haur hezkuntzako 2. Zikloan
View/ Open
Date
2024-05-07Author
López de Sosoaga Ereño, Jone
Metadata
Show full item recordAbstract
[EUS] Lan honetan ikasturtean zehar datozen ikasleen harrera nolakoa den aztertzen da. Horretarako, lau irakasle elkarrizketatzen dira euren esperientzia eta bizipenak ezagutzeko: bik sare publikoan lan egiten dute; eta beste biek, itunpeko eskolan. Lan honen helburu nagusia da egoera horren aurrean nola jokatzen duten jakitea. Haien iritzi guztiak transkribatu dira, eta elkarrizketak aztertuta egiaztatu da ikasle berriak eskola publikoetan sartzen direla gehienbat. Horren ondorioz, eskola publikoko irakasleek itunpekoek baino esperientzia handiagoa dute, eta horrek esan nahi du ikastetxe publikoek garatuago dutela ikasle-etorkinen harrera-protokoloa. Gainera, lau irakasleek agerian utzi dituzte egokitzapen-prozesu berezi hau zailtzen eta errazten dituzten elementuak. [ES] En este trabajo se analiza cómo es la acogida del alumnado que viene a lo largo del curso.
Para ello, se entrevista a cuatro profesoras para conocer cuáles son sus experiencias y
vivencias: dos de ellas trabajan en la red pública y las otras dos en la escuela concertada. El
objetivo principal de este trabajo es saber cómo se comportan ante esta situación. Se
transcriben todas sus opiniones y del análisis de las entrevistas se comprueba que el
alumnado de nueva incorporación se acoge mayoritariamente en las escuelas públicas. Como
consecuencia de ello, el profesorado de la escuela pública cuenta con una mayor experiencia
que el concertado y esto se traduce en un mayor desarrollo en los centros públicos del
protocolo de acogida del alumnado inmigrante. Además, las cuatro profesoras han dejado de
manifiesto cuáles son los elementos que dificultan y facilitan este proceso especial de
adaptación.