Heziketa fisikoaren eragina behar bereziak dituzten haur hezkuntzako ikasleengan: berrikuspen sistematikoa
Date
2024-05-08Author
Zubeldia Artetxe, Haizea
Metadata
Show full item recordAbstract
[EU] Gorputz hezkuntzak eragin positiboak izan ditu eskolaurreko adinean dauden haurrengan, eta premia bereziak dituzten eskolaurreko adinean dauden haurrengan dituen ondorioak, berriz, ez dira ebaluatu. Artikulu honen helburua gorputz hezkuntzak premia bereziak dituzten eskolaurreko haurrengan dituen ondorioak aztertzea da. Artikulu garrantzitsuen berrikuspen sistematikoa egin da, lau datu-base elektroniko erabiliz (Web of Sciences, Scopus, SPORTDiscus eta ProQuest) 2022ko urriaren 19ra arte. Hasieran aurkitutako 178
azterlanetatik 11 sintesi kualitatiboan sartu dira. Emaitza nagusiek honako hau nabarmendu dute: (i) Mugitzeko gaitasunari dagokionez, gorputz hezkuntzak eragin positiboa izan dezake Down-en sindromea, garapenean atzerapenak, garapen motorra eta espektro autistaren nahasmendua duten haurrengan, baina ikerketa gehiago behar da
entzumen-desgaitasuna duten haurrengan; (ii) Jarduera fisikoari dagokionez, gorputzhezkuntzak aukera ematen digu Down-en sindromea eta garapen-atzerapena duten haurren jarduera fisikoaren maila hobetzeko; (iii) Gaitasun kognitiboari eta sozialari dagokionez, gorputz-hezkuntzak inpaktua erakutsi badu ere, ikerketa gehiago behar da premia bereziak dituzten haurren trebetasun kognitibo eta sozialetan gorputz-hezkuntzak duen eragina ezagutzeko. Beraz, gorputz hezkuntzak eragin zuzena du premia bereziak dituzten haurrengan.