Lehen Hezkuntzako 3. zikloko ikasleen irakurriaren ulermenean irakurgaiaren euskarriak duen eraginaren azterketa
View/ Open
Date
2024-05-08Author
Güemes Miner, Maddi
Metadata
Show full item recordAbstract
[EU] Irakurketak irakurlearen eta testuaren arteko interakzioa dakar, eta ez da soilik kognitiboa,
fisikoa ere bada, hau da, testua bera ez ezik, bere euskarri teknologikoarekin ere lotzen gara.
Horregatik, inprimatutako irakurketarekin ezartzen dugun elkarreragina eta formatu
digitalarekin ezartzen duguna oso desberdinak izan daitezke. Horrenbestez, lan honen helburu
nagusia da Lehen Hezkuntzako 3. zikloko ikasleen irakurriaren ulermenean irakurgaiaren
euskarriak (paperak eta pantailak) duen eragina aztertzea. Horretarako, Lehen Hezkuntzako
hirugarren zikloko 89 ikaslek “Irakurriaren Ulermenaren Ebaluaketa” (IUE) test balidatutako bi
galdetegi erantzun dituzte, bata paperean eta bestea pantailan eta bien arteko aldeak aztertu dira
irakurriaren ulermenari dagokionez. Ondorio nagusi moduan esan daiteke tendentzia dela
paperean hobeto ulertzea pantailan baino. [ES] La lectura implica una interacción entre el lector y el texto, que no sólo es cognitivo, sino
también físico, es decir, nos asociamos no sólo al texto en sí, sino también a su soporte
tecnológico. Por eso, la interacción que establecemos con la lectura impresa puede ser muy
diferente a la que establecemos con el formato digital. Por tanto, el objetivo principal de este
trabajo es analizar la influencia del soporte de la lectura (papel y pantalla) en la comprensión
lectora del alumnado de 3º ciclo de Educación Primaria. Para ello, 89 alumnos y alumnas del
tercer ciclo de Educación Primaria han respondido a dos cuestionarios del test validado de
Evaluación de la Comprensión Lectora (ECL), uno en papel y otro en pantalla, y se han
analizado las diferencias entre ambos en cuanto a comprensión lectora. Como conclusión
principal se puede decir que la tendencia es entender mejor sobre el papel que sobre la pantalla. [EN] Reading involves an interaction between the reader and the text, and it's not only cognitive, it's
also physical, that is, we relate not only to the text itself, but also to its technological support. So
the interaction we establish with the printed reading can be very different from the digital
format. The main purpose of this work, therefore, is to examine the influence of the support
(paper and screen) on the reading comprehension of the third cycle of primary school students.
To this end, 89 third-cycle primary school students have answered two validated Reading
Comprehension Assessment (RCA) questionnaires, one on paper and one on screen, and the
differences in reading comprehension have been analysed. The main conclusion can be said to
be that the trend is to understand it better on paper than on screen.