“Niaren” narratibak. Identitate positiboen eraikuntzarako bidea: 2000 eta 2005 artean nazioarteko adopzioaren bitartez Txinatik Euskal Herrira iritsitako neskek eraikitako narratiben azterketa
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2024-05-09Author
García Cardeñoso, Paula Jie
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[EU] Ikerlan honek 2000 eta 2005 artean adopzioaren bitartez Txinatik Euskal Herrira iritsitako nesken identitate narratibak aztertzen ditu. 1950eko hamarkadaren erdialdetik aurrera zabaldu zenetik duela urte gutxi batzuk arte, nazioarteko adopzioak etengabeko igoera izan du, globalizazioarekin areagotu dena. 2004an Espainia munduko bigarren harrera herrialdea izatera iritsi zen, eta Hego Euskal Herrian, Gipuzkoan batez ere, neska txinatar adoptatuen presentzia asko handitu zen. Adoptatu horiek nerabezarora eta helduarora hurbiltzen ari diren heinean, nortasun osatu eta positiboak eraikitzeko laguntza premiazkoa bihurtzen da, adopzioak, batez ere arraza artekoa denean, identitate-narratibak eraikitzeko erronkak baitakartza. Lan honek jorraketa teorikoa eta adoptatuekin zein aditu batekin izandako sakoneko elkarrizketak biltzen ditu. Solasaldi horietatik identitate-narratiban adopzioa positiboki integratzeko diskurtso gaiak atera dira, hala nola adopzio prozesuaren ezagutza, abandonuaren dolua edo arraza eta kulturen integrazioa. Gai bakoitzaren barruan gakoak diren topikoak landu dira. Horrela, lan honen bitartez adoptatuei identitate positiboak eraikitzeko tresna eta proposamenak eskaintzea bilatzen da. [ES] Este estudio analiza las narrativas identitarias de las niñas llegadas de China a Euskal Herria a través de la adopción entre 2000 y 2005. Desde su expansión a partir de mediados de los años cincuenta hasta hace poco, la adopción internacional ha experimentado un aumento constante, acentuado con la globalización. En 2004 España llegó a ser el segundo país de acogida del mundo y en Hego Euskal Herria, sobre todo en Gipuzkoa, la presencia de niñas chinas adoptadas aumentó. A medida que estos adoptados se acercan a la adolescencia y a la edad adulta, el apoyo para la construcción de identidades completas y positivas se hace urgente, ya que la adopción, sobre todo cuando es interracial, plantea retos para la construcción de narrativas identitarias. Este
trabajo incluye un abordaje teórico y entrevistas en profundidad tanto con adoptados como con un experto. De estas han salido temas de discurso que ayudan a integrar positivamente la adopción en la narrativa identitaria, como el conocimiento del proceso de adopción, el duelo por el abandono o la integración de razas y culturas. Se han trabajado tópicos claves dentro de cada tema. Así, a través de este trabajo se busca ofrecer a los adoptados herramientas y propuestas para construir identidades positivas. [EN] This study examines the identity narratives of girls who arrived in the Basque Country from China through adoption between 2000 and 2005. From the mid-1950s until a few years ago, international adoption has been steadily increasing, helped by globalisation. Spain became the world's second largest host country in 2004, and the presence of adopted Chinese girls in Hego Euskal Herria, especially in Gipuzkoa, increased considerably. As these adoptees approach adolescence and adulthood, support for the construction of complete and positive identities becomes urgent, as adoption, especially when interracial, poses challenges in building identity narratives. This work includes a theoretical approach and in-depth interviews with both adoptees and an expert. From these conversations have emerged topics of discourse for the positive integration of adoption into the identity narrative, such as knowledge of the adoption process, mourning of abandonment or the integration of races and cultures. Key topics have been worked out. Thus, this work seeks to provide adopted persons with tools and proposals for building positive identities.