Autismoaren Espektroko Nahasmendua haurtzaroan: hezkuntzako esku-hartzearen eta gizarte arloko erantzunaren analisia Arabako probintzian
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Date
2024-06-14Author
Sáez de Vicuña Díaz de Garayo, Arkaitz
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[EU] Autismoaren Espektroko Nahasmendua (AEN) komunikazio gaitasunean, harreman sozialetan eta zurruntasun kognitiboan eragiten duen garapenaren nahasmendu bat da. AENa duten 0-6 urte bitarteko haurrek Arreta Goiztiarreko espezialista anitzek osatutako talde multidisziplinarraren laguntza jasotzen dute, garapen pertsonalaren zein gizarte integrazioaren maila altuena eskuratzeko. Lan honen helburua Araban AENa duten haurrei Haur Hezkuntzako etapan, eskolan zein arlo sozialean ematen zaien erantzuna (eta hezkuntza proposamena) aztertzea da. Horretarako 26 pertsonek parte hartu dute, hauen artean 24 emakume (%92,3) eta 2 gizon (%7,7). Ikerketa honetan ad hoc diseinatutako 12 galderaz osatutako galdesortak erabili eta 6 galderaz osatutako 6 elkarrizketa erdi gidatu egin dira. Emaitzek adierazten dute AENa duten haurrek eskolan arlo sozialean baino inklusio maila handiagoa dela eta hauen ebaluazio eta jarraipena garapen integralean oinarrituta dagoela. Gainera, eskolaren eta kanpoko elkarteen artean koordinazioak ezartzen direla ikusi da, hauen artean lan kolaboratibo bat egonik. Bukaeran ikerketa lanaren mugekin batera, hobekuntza proposamenak luzatzen dira. [ES] El Trastorno del Espectro Autista (TEA) es un trastorno del desarrollo que
incide en la capacidad de comunicación, las relaciones sociales y la rigidez cognitiva. Los
niños y niñas con TEA de 0 a 6 años reciben el apoyo de un equipo multidisciplinar en
Atención Temprana, con el fin de adquirir el nivel más alto tanto de desarrollo personal como
de integración social. El objetivo de este trabajo es analizar la respuesta (y propuesta
educativa) que se da a los niños y niñas con TEA en Álava en la etapa de Educación
Infantil, tanto en la escuela como en el ámbito social. Para ello han participado 26 personas,
24 mujeres (92,3%) y 2 hombres (7,7%). En este estudio se han utilizado cuestionarios
compuestos por 12 preguntas diseñadas ad hoc y se han realizado 6 entrevistas semi
guiadas formadas por 6 preguntas. Los resultados indican que los niños con TEA tienen
mayor nivel de inclusión escolar que social y que su evaluación y seguimiento está basado
en el desarrollo integral. Además, se ha detectado que se establecen coordinaciones entre
la escuela y las asociaciones externas, existiendo un trabajo colaborativo entre éstas. Al
final, junto con los límites del trabajo de investigación, se presentan varias propuestas de
mejora.