Jolas dramatikoa eta txotxongiloak haur hezkuntzako ikasgelan inklusioa eta hezkuntza emozionala lantzeko baliabide gisa
View/ Open
Date
2024-06-14Author
Ibarra Balsera, Oihana
Metadata
Show full item recordAbstract
Gradu Amaierako Lan honen helburu nagusia gaur egungo Gipuzkoako Haur Hezkuntzako
ikasgeletan jolas dramatikoaren eta txotxongiloen erabilera nondik norakoa den ikustea da,
ikasgela baten behaketan eta hainbat irakasle eta adituren hitzak oinarri bezala harturik.
Bestalde, hiru urteko ikasgela batean jolas dramatikoa eta txotxongiloak lantzeko eskuhartze
baten diseinua proposatu eta aplikatuko da. Modu honetan, lan honen bitartez, jolas
dramatikoak eta txotxongiloek haurren ikaskuntza-prozesuan alderdi motorrean, kognitiboan,
emozionalean, sozialean, etab. hainbat onura eta ikaskuntza ekartzen dituela ikusiko da.
Gainera, bereziki, hezkuntza emozionala eta inklusio prozesua lantzeko baliabide
aberasgarriak direla ikusi ahal izango da. Hala eta guztiz ere, gaur egungo EAEko eskoletan
jolas dramatikoa eta txotxongiloak une puntualetan edo proiektu zehatzetan erabiltzeko joera
dagoela ikusiko da, baliabide hauek duten aberasgarritasuna askotan galduz. Hau horrela,
irakasleen jolas dramatikoaren eta txotxongiloen inguruko prestakuntzak eta
komunitate-elkarlanak honetan garrantzi berezi bat duela ondorioztatuko da. [ES] El objetivo principal de este Trabajo de Fin de Grado es conocer el uso del juego dramático y de
los títeres en las aulas de Educación Infantil de Gipuzkoa, a partir de la observación de un aula
y de los conocimientos de profesores y expertos. Por otro lado, se propondrá y aplicará el
diseño de una intervención en un aula de tres años para trabajar el juego dramático y los títeres.
De esta forma, a través de este trabajo se podrá ver que el juego dramático y los títeres aportan
diversos beneficios y aprendizajes en la parte motriz, cognitiva, emocional, social, etc. en el
proceso de aprendizaje de los niños y niñas. Además, en particular, se podrá ver que son
recursos enriquecedores para poder trabajar la educación emocional y el proceso de inclusión en
el aula. Sin embargo, se observará que en las escuelas de la CAPV actual existe una tendencia a
utilizar el juego dramático y los títeres en momentos puntuales o en proyectos concretos,
perdiendo en muchas ocasiones la riqueza de estos recursos. Así, se concluirá que la formación
y colaboración comunitaria del profesorado en torno al juego dramático y a los títeres tiene una
especial importancia en este aspecto.