Show simple item record

dc.contributor.advisorRamírez-Escudero Prado, Adolfo
dc.contributor.advisorMeléndez Arranz, Jesús ORCID
dc.contributor.authorFullaondo Zabala, Usoa ORCID
dc.contributor.otherPintura/Margolaritzaes
dc.date.accessioned2014-05-07T09:48:31Z
dc.date.available2014-05-07T09:48:31Z
dc.date.issued2014-05-07T09:48:31Z
dc.date.submitted2010-03-03
dc.identifier.isbn978-84-9860-489-4
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10810/12314
dc.description377 p. : il., col.es
dc.description.abstract[ES] El trabajo de investigación realizado se sitúa dentro de esta variante vitalista, una variante con un trasfondo conceptual concebible dentro del marco de una teoría del conocimiento opuesta a todo intento de sistematicidad, una teoría de carácter paradójico del conocimiento humano que invita a una percepción más compleja de la trama comunicativa y de la propia noción de realidad. Para ello, hemos caracterizado el concepto de juego y hemos establecido las relaciones entre éste y el azar, destacando el elemento de tensión propio del mismo. Asimismo, nos hemos interrogado sobre el propio concepto del azar, sobre la posibilidad de que sea algo con una naturaleza propia, que surge de un aparente caos, fuente y origen de un cierto orden creador de vida, o que si por el contrario, es fruto de nuestra ignorancia, un término utilizado para designar aquello que desconocemos. A continuación hemos analizado las relaciones entre el juego, el azar y la estética, dando paso al apartado experimental. Así, hemos definido los recursos artísticos derivados de la conjunción de los mismos intentando ilustrar los procesos artísticos a los que dan lugar, poniendo especial atención en los procesos pictóricos.es
dc.description.abstract[EUS] Gure ikerketa lana alderdi bitalistaren ildotik jorratu dugu, sormen prozesua jarraitasunezko prozesutzat hartuz. Edozein pentsamendu sistematizatu eta linealarekin apurtuko duen ezagutzaren teoria bat defendatu dugu eta zeharkako pentsamendua eta sormen teoria ezberdinekin lotura mantentzen duten prozesuen ikerketa gauzatu dugu. Honetarako, lehenengo eta behin jolas kontzeptua aztertu beharra izan dugu, honek zoriarekin duen lotura ezarriz eta berezko tentsiozko elementuan arreta jarriz. Halaber, zoria giza-ezjakintasunaren ondorioa den ala, aitzitik, naturari datxekion berezko elementua den baloratzen ahalegindu gara, eztabaidak gaur egun hau izaten jarraitzen baitu. Hots, zoria ezagutzen ez dugun hura izendatzeko balio zaigun kontzeptua besterik ez izatea ala naturaren kaosean sortzen den zerbait izanda, bizitza sortzeko gaitasuna duen iturri eta jatorritzat hartzea. Behin alde teorikoa garatu eta jolasa, zoria eta estetikaren arteko loturak ezarri ondoren, alde praktikoari bide eman diogu. Hauen arteko harremanetik eratorritako baliabide artistiko ezberdinak sailkatu ditugu eta irudikatzen dituzten sormen prozesuak ikertu ditugu, pinturaren diziplinatik datozen prozeduretan arreta nagusia jarriz.es
dc.language.isoeuses
dc.publisherServicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitateko Argitalpen Zerbitzuaes
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.subjectesculturaes
dc.titleZoriaren esku-hartzea sormen prozesu ludikoetan eta bere egiaztapena pintura praktikanes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesises
dc.identifier.studentID136302
dc.identifier.projectID10413
dc.departamentoesPinturaes_ES
dc.departamentoeuPinturaes_ES


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record