UPV-EHU ADDI
  • Back
    • English
    • español
    • Basque
  • Login
  • English 
    • English
    • español
    • Basque
  • FAQ
View Item 
  •   ADDI
  • DOCENCIA
  • Facultad de Educación de Bilbao
  • Trabajos Académicos-Facultad de Educación de Bilbao
  • View Item
  •   ADDI
  • DOCENCIA
  • Facultad de Educación de Bilbao
  • Trabajos Académicos-Facultad de Educación de Bilbao
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Howard Gadnerren adimen anitzen teoria

Thumbnail
View/Open
Gradu Amaierako Lana (1.145Mb)
Date
2015-01-19
Author
Herrero Otxoa, Araitz
Metadata
Show full item record
URI
http://hdl.handle.net/10810/14058
Abstract
Lan honen helburua , Howard Gardner - rek proposatutako Adimen Anitzen Teoriaren inguruan hausnarketa eta ike rketa egitea izan da , baita hezkuntza eremuan ezartzearen aukera aztertzea ere. Proposamen honek, adimena bakarra eta orokorra denaren paradigma tradizionala apurtu zuen, adimena anitza dela azpimarratuz. Hortaz, teoria honen ezarpena eskoletan, aldaketa s akona suposatzen du. Izan ere, ikasteko dauden modu desberdinak errespetatuz, pertsona guztiei erantzun egokia ematea lortuko litzateke, modu honetan, eskola zein gizarte inklusiboa lortzeko ateak zabalduz.
 
El objetivo de este trabajo ha sido hacer una reflexión e investigación acerca de la Teoría de las Inteligencias Múltiples propuesta por Howard Gardner, y de su posible aplicación en el ámbito de la educación. Esta pro puesta rompe el paradigma tradicional de inteligencia como única y general, señalando de este modo su pluralidad. Por lo tanto la aplicación de esta teoría en las escuelas supone un cambio revolucionario. Ya que respetando las maneras diferentes de aprende r, daría respuesta adecuada a todos y cada uno de los individuos, abriendo camino a una escuela y sociedadinclusiva.
 
The aim of this work is to reflect and investigate the Multiple Intelligences Theory proposed by Howard Gardner and its possible application in the field of education. This proposal breaks the traditional paradigms about the intelligence as unique and general, and in this way pointing out i ts plurality. Given this, the application of this theory in schools supposes a revolutionary change. Respecting the different ways of learning it would give an adequate result to all individuals, opening a path towards an inclusive school and society
 
Collections
  • Trabajos Académicos-Facultad de Educación de Bilbao
  • Recolecta

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
OpenAIRE
EHU Bilbioteka
 

 

Browse

All of ADDICommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesDepartamentos (cas.)Departamentos (eus.)SubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesDepartamentos (cas.)Departamentos (eus.)Subjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
OpenAIRE
EHU Bilbioteka