Now showing items 3-9 of 9

    • Thumbnail

      Ciclo de vida de un concepto en el marco de la cognición ad hoc 

      Hernández Conde, José V. ORCID (Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2017)
      Recientemente Casasanto y Lupyan (2015) han sostenido que no hay conceptos independientes del contexto: todos los conceptos serían construidos ad hoc en el momento de su instanciación. El presente artículo muestra que el ...
    • Thumbnail

      Los parásitos de la ciencia. Una caracterización psicocognitiva del engaño pseudocientífico 

      Fasce, Angelo (Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2017)
      The theoretical framework of research on pseudoscience is deficient, since it usually includes other types of beliefs lacking epistemic warranty. In this paper, I review the mechanisms of exploitation of scientific authority ...
    • Thumbnail

      Oxytocin, Empathy and Human Enhancement 

      Lara, Francisco (Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2017)
      This paper considers, firstly, to what extent the administration of oxytocin can augment the capacity of empathy in human beings; and secondly, whether or not such practice ought to be allowed. In relation to the latter, ...
    • Thumbnail

      Phenomenological understanding and electric eels 

      Gervais, Raoul (Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2017)
      Explanations are supposed to provide us with understanding. It is common to make a distinction between genuine, scientific understanding, and the phenomenological, or ‘aha’ notion of understanding, where the former is ...
    • Thumbnail

      Sergio F. Martínez y Xiang Huang. 2015. Hacia una Filosofía de la Ciencia Centrada en Prácticas 

      Ruiz de Olano, Pablo (Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2017)
      ...
    • Thumbnail

      Sobre las conjunciones coordinantes adversativas 

      García Murga, Fernando ORCID (Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2017)
      Las conjunciones coordinantes adversativas son estructuras coordinantes que conllevan necesariamente un contraste entre dos elementos relacionados con los enunciados que unen. El contraste es un concepto heterogéneo, ya ...
    • Thumbnail

      Utterance content, speaker’s intentions and linguistic liability 

      Picazo Jaque, Claudia (Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2017)
      According to contextualists, communication has to do with pragmatically adjusted content, not with conventional meaning. This pragmatic content is sometimes identified with speaker meaning or with the thought the speaker ...