Show simple item record

dc.contributor.authorBalerdi Eizmendi, Eneko
dc.date.accessioned2020-07-29T11:36:27Z
dc.date.available2020-07-29T11:36:27Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationAusArt 7(1) : 143-157 (2019)
dc.identifier.issn2340-8510
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10810/45718
dc.description.abstractThe purpose of this article is to share the results of the scenic and didactic project in which students of the Primary Education Degree have participated, in the subject Physical Expression and Communication. The objective of the research is to evaluate the impact of the intervention that involves leading a didactic session and interpreting a scenic work. The students have answered two questions in relation to their experience and the responses have been organized into categories that represent the attitudinal components ―affective, cognitive and conative― and self-concept ―description of perceived learning―. Access to respond to the form 70% of the participants, of which 100% show their satisfaction with the program. 93% shows at least one impact unit ―attitudinal and / or self-concept component―.; Este artículo tiene como objetivo compartir los resultados del proyecto escénico y didáctico en el que ha participado alumnado de Grado de Educación Primaria, en la asignatura Expresión Corporal y Comunicación. El objetivo de la investigación es evaluar el impacto de la intervención que genera liderar una sesión didáctica y de interpretar un trabajo escénico. El alumnado ha respondido a dos preguntas en relación con su experiencia y las respuestas se han organizado en categorías que representan los componentes actitudinales ―afectivo, cognitivo y conativo― y de autoconcepto ―descripción del aprendizaje percibido―. Accede a responder el formulario el 70% de los participantes, de los cuales el 100% muestra su satisfacción por el programa. El 93% hace explícito al menos una unidad de impacto ―componente actitudinal y/o de autoconcepto―.
dc.language.isospa
dc.publisherServicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.titleEvaluación de impacto de un programa de intervención escénico-didáctico: actitud y autoconcepto del alumnado de Grado de Educación Primaria
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.rights.holder© 2019 UPV/EHU Reconocimiento-CompartirIgual 4.0 Internacional
dc.identifier.doi10.1387/ausart.20660


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

© 2019 UPV/EHU Reconocimiento-CompartirIgual 4.0 Internacional
Except where otherwise noted, this item's license is described as © 2019 UPV/EHU Reconocimiento-CompartirIgual 4.0 Internacional