Browsing (2015) Volumen 27. Número 1 by Title
Now showing items 1-6 of 6
-
Ahozko adierazpena eta dramatizazioa Haur Hezkuntzako irakasleen baliabide
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2015)This article, which is based on a Final Degree Dissertation deals with two ways of communication that teachers use in Infant Education: the oral expression and the dramatization. This project offers the opportunity to know ... -
Antzinako Ostatu-etxe izatetik Bigarren Hezkuntzako Institutu izatera. Bergarako Mintegiaren historia ikasleen ikuspegitik (1776-1860)
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2015)La villa de Vergara fue el lugar donde se situaron los orígenes del Instituto Provincial de Segunda Enseñanza, un hecho que no resulta casual, puesto que la citada villa se erigió en una referencia obligada en cuanto a ... -
Fenomeno emozionalen eta sormenaren arteko erlazioak oinarrizko psikologiaren ikuspegitik
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2015)Nowadays, the relationship between emotions and creativity constitutes a line of research of increasing interest. In addition, socio-emotional and creative skills are considered the cornerstone of improvement of academic ... -
Hezkuntza-komunitatearen zeregina kultura ondarearen transmisioan
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2015)Quelle fonction remplit l’éducation, du point de vue de la participation, dans la gestion du patrimoine culturel? Son défi consiste, selon nous, à articuler le mieux possible l’espace entre les responsables de la gestion ... -
Iraupen luzeko irakasleriaren garapenaren eraginkortasuna: irakasleriaren kontzepzioetan, hurbilketan eta kultura instituzionalean
(2015-06-01)[ENG] This article is based on a comprehensive concept of faculty development and studies the impact of the ERAGIN development strategy. For this, two areas of impact are analyzed the teacher individual level and the ... -
Murcio, M. (2013). Interpretar : de la comprensión previa a la explicación de los acontecimientos
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2015)...