Show simple item record

dc.contributor.authorArgüelles Razquin, Garbiñe
dc.contributor.authorZelaieta Anta, Edu ORCID
dc.date.accessioned2020-10-30T18:42:56Z
dc.date.available2020-10-30T18:42:56Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationTantak 27(1) : 87-105 (2015)
dc.identifier.issn0214-9753
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10810/47553
dc.description.abstractThis article, which is based on a Final Degree Dissertation deals with two ways of communication that teachers use in Infant Education: the oral expression and the dramatization. This project offers the opportunity to know the importance and benefits of these two ways of communication using them as educational resources. Likewise, the objective of this analysis is based on analyzing the importance and role of these two ways of communication in the educational practice. For it, the opinions and the contributions of five Infant Education teachers have been examined: what do they think about the oral expression and the dramatization? What is the importance of those two ways? How do they use them in their job? What strategies do they use? In conclusion, the paragraphs below show us how necessary teachers’ oral expression and dramatization are in the learning process of Infant Education children.; Cet article est fondé sur un Projet de Fin d’Études et considère deux modes de communication utilisés par le corps enseignent en École Maternelle: l’expression orale et la dramatisation. Ce projet offre la possibilité de découvrir l’importance et les bienfaits de l’utilisation de ces moyens de communication dans un but éducatif. L’objectif en soit de cette analyse, est d’explorer le rôle et l’importance des ces méthodes en milieu scolaire, pour pouvoir y réfléchir. Pour cela, ont été analysé les opinions et les commentaires de cinq professeurs de maternelle: Que pensent-ils de l’expression orale et de la dramatisation? Comment les utilisent-ils au quotidien? Quelles sont leurs stratégies? En conclusion, ressort des lignes qui suivent la pertinence de l’utilisation de l’expression orale et de la dramatisation par le corps enseignant en École Maternelle.; Este artículo se basa en un Trabajo de Fin de Carrera y versa sobre dos modos de comunicación que utiliza el profesorado en la etapa de Educación Infantil: la expresión oral y la dramatización. Este proyecto ofrece la oportunidad de conocer la importancia y los beneficios de estos dos modos de comunicación utilizándolos como recursos educativos. Asimismo, el objetivo de este análisis se sustenta en analizar el papel y la importancia de estas vías de comunicación en la práctica educativa para así poder reflexionar al respecto. Para ello, se han analizado las opiniones y las aportaciones de cinco profesoras de Educación Infantil: ¿Qué opinan sobre la expresión oral y sobre la dramatización? ¿Qué importancia tienen estos dos medios de comunicación? ¿Cómo los utilizan en su día a día? ¿Qué estrategias utilizan para ello? En conclusión, las siguientes líneas destacan la relevancia de la expresión oral y la dramatización del profesorado en el proceso de aprendizaje de los niños de Educación Infantil.
dc.language.isoeus
dc.publisherServicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleAhozko adierazpena eta dramatizazioa Haur Hezkuntzako irakasleen baliabide
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.rights.holder© 2015, Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco Euskal Herriko Unibertsitateko Argitalpen Zerbitzua
dc.identifier.doi10.1387/tantak.14458


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record