UPV-EHU ADDI
  • Back
    • English
    • Español
    • Euskera
  • Login
  • English 
    • English
    • Español
    • Euskera
  • FAQ
Search 
  •   Home
  • Servicio Editorial UPV/EHU
  • Revistas
  • Publicaciones - UPV/EHU
  • INVESTIGACIÓN
  • Revista de Psicodidáctica
  • Search
  •   Home
  • Servicio Editorial UPV/EHU
  • Revistas
  • Publicaciones - UPV/EHU
  • INVESTIGACIÓN
  • Revista de Psicodidáctica
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-10 of 76

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Incidencia de las explicaciones diferenciales del proceso de lectura en las interpretaciones de las dificultades en el proceso de aprendizaje del lenguaje escrito. 

Boj Barberán, Carmen; Escoriza López, José (Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 1998)
In this paper we make an analysis about the most common learning disablities conceptions, reading approaches, and its influence on the explanation of reading learning disabilities. In the last twenty years, the volumes ...
Thumbnail

Las estrategias de aprendizaje. Características básicas y su relevancia en el contexto escolar 

González Cabanach, Ramón; Fernández Suárez, Ana Patricia; Cuevas González, Lino Manuel; Valle, Antonio (Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 1998)
Learning strategies¿ topic sets up one of the most relevant lines of research, in these last years, in educational psychology. As a general rule, learning strategies comprise a set of procedures and cognitive resources ...
Thumbnail

Azentu, intonazio eta silabifikazioen funtzio bereizleez 

Hernáez Rioja, Inmaculada; Etxeberria Murua, Pilartxo; Álvarez Enparantza, José Luis; Gaminde Terraza, Iñaki (Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 1998)
In this work we analyse the distintive function of the accent, the intonation and syllabification. We consider the significance of these factors in the process of linguistic disambiguation. First, we present the lexical ...
Thumbnail

Expectativas ante las matemáticas de alumnos de primer ciclo de Educación Secundaria 

Martín Antón, Luis Jorge; Arranz Espeso, Elena; Carbonero Martín, Miguel Ángel (Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 1998)
In this work we try to analyze the attitudes and expectations before Mathematics (of students) in secondary education, since we think that it is a controversial topic to consider when students face this subject, aspect ...
Thumbnail

Del comportamiento en situaciones educativas, ¿queda algo por descubrir? 

Beltrán Llera, Jesús (Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 1998)
En conmemoración del 150 aniversario de la fundación de la Escuela de Magisterio de Alava se organizaron diversos actos científicos y culturales. Este texto es el resumen de una conferencia impartida el 25 de febrero de ...
Thumbnail

Aproximación a la representación social del euskera en la adolescencia 

Madariaga Orbea, José María (Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 1998)
The purpose of the present work, is to make un approach to the adolescents¿social representation of euskera, to value its possible function as a regulator of the framework of mennings that derive from the structures of ...
Thumbnail

Metacognición y motivación en el aula 

Casado Goti, Martín (Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 1998)
This paper defends the need for an instruction based upon teaching cognitive and metacognitive strategies combines with attributional aspects, self control and motivation. It also takes into account the aural, not aural ...
Thumbnail

Autoidentificación nacional y actitudes hacia el euskera 

Arribillaga Iriarte, Ana Rosa; Molero Otero, Begoña (Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 1998)
The aim of this research is to continue the investigation on the process of the national identity development. In previous studies, we have faced the subject of how the school linguistic model influences the process of the ...
Thumbnail

Concepciones y enfoques de aprendizaje 

González Cabanach, Ramón (Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 1997)
In this paper we make a review about learning conceptions and learning approaches. In a first moment we situate the role that learning disposition plays in the learning process. This review had been made in two parts: In ...
Thumbnail

Unibertsalismoaren arrapaladan. 

Preciado Saez de Ocariz, Txema (Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 1997)
Artikulu honen bitartez "ikasketa ingurunei" buruzko kasu zehatz bat ezagutarazi nahi da: kolorearena hain Zuzen- Gertuko eta arrunta iruditu arren, badu berezitasunik, sarri askotan, ez soilik kontutan hartzen ez direla, ...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • . . .
  • 8

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
OpenAIRE
OpenAIRE
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesDepartamentos (cas.)Departamentos (eus.)SubjectsThis CommunityBy Issue DateAuthorsTitlesDepartamentos (cas.)Departamentos (eus.)Subjects

My Account

Login

Discover

AuthorGonzález Cabanach, Ramón (4)Hernáez Rioja, Inmaculada (3)Palacios Navarro, Santiago (3)Vieiro Iglesias, Pilar (3)... View MoreDate Issued1999 (17)1998 (23)1997 (15)1996 (21)Language(ISO)spa (69)eus (7)

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
OpenAIRE
OpenAIRE