Now showing items 6-8 of 8

    • Thumbnail

      Incidencia de las explicaciones diferenciales del proceso de lectura en las interpretaciones de las dificultades en el proceso de aprendizaje del lenguaje escrito. 

      Boj Barberán, Carmen; Escoriza López, José (Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 1998)
      In this paper we make an analysis about the most common learning disablities conceptions, reading approaches, and its influence on the explanation of reading learning disabilities. In the last twenty years, the volumes ...
    • Thumbnail

      Las estrategias de aprendizaje. Características básicas y su relevancia en el contexto escolar 

      González Cabanach, Ramón; Fernández Suárez, Ana Patricia; Cuevas González, Lino Manuel; Valle, Antonio (Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 1998)
      Learning strategies¿ topic sets up one of the most relevant lines of research, in these last years, in educational psychology. As a general rule, learning strategies comprise a set of procedures and cognitive resources ...
    • Thumbnail

      Metacognición y motivación en el aula 

      Casado Goti, Martín (Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 1998)
      This paper defends the need for an instruction based upon teaching cognitive and metacognitive strategies combines with attributional aspects, self control and motivation. It also takes into account the aural, not aural ...