Show simple item record

dc.contributor.advisorMarichalar Anglada, Montserrat ORCIDes
dc.contributor.authorMadrazo Azpiazu, Jones
dc.contributor.otherINFORMATIKA F.es
dc.contributor.otherF. INFORMATICAes
dc.date.accessioned2013-09-25T14:51:35Z
dc.date.available2013-09-25T14:51:35Z
dc.date.issued2013-09-25T14:51:35Z
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10810/10702
dc.description.abstractProiektu honen helburua hizkuntzaren prozesamendurako tresnek irakaskuntza arloan izan dezaketen erabilgarritasuna aztertzea da. Konkretuki, irakaskuntza materialen sorkuntzan laguntza handia eskaini dezake gaur egun hizkuntzaren prozesamenduak. Ariketak automatikoki prestatzeko sistemak, testu idatzien kalitatea hobetzen laguntzeko sistemak, laburpengintza sistemak... denetarik sortu da azken aldian. Baina, beste hizkuntzetarako buruturiko lana handia den arren euskararako buruturiko lana oso murritza da. Honek bultzatuta, proiektu honetan euskararako ariketak automatikoki sortzeko sistemetan azterketa bat burutuko da, galdera ariketak automatikoki sortzeko zehazki. Galdera hauen helburua ikasleek testuen ulermena lantzea izango da, horretarako testuko alderdi esanguratsuenei buruz galdetzen saiatuko direlarik. Ataza hau burutzeko bi ikerketa lerrotan sakonduko da: Alde batetik, testuko zati esanguratsuenak bilatzen lagunduko duen modulu bat inplementatuko da. Modulu honen helburua testuan agertzen diren termino garrantzitsuenak markatzea eta pisatzea izango da. Termino esanguratsuak bilatuz testuan garrantzitsu diren kontzeptuak zein izan daitezkeen jakin dezakegu. Hau abiapuntu egokia izan daiteke testu baten ulermena lantzen hasteko. Termino hauek markatzeko metodoa probabilitatean oinarriturikoa izango da, hizkuntzaren prozesamenduko alderdi estatistikoa jorratuz. Beste alde batetik, testuan bilaturiko termino garrantzitsuenen inguruan galderak automatikoki eraikiko dituen modulu bat inplementatuko da. Honen helburua esaldi bat eman eta ahalik eta galdera zentzuzko eta zuzenenak sortzea izango da. Honetarako erregeletan oinarrituriko modulu bat inplementatuko da, hizkuntzaren prozesamenduko alderdi linguistikoa jorratuz. Bi modulu hauekin probak burutu ahal izateko euskararako existitzen diren hainbat corpusen azterketa burutuko da. Proiekturako interesgarriak izan daitezkeen corpusak eskuratu eta beharrezko bada corpus berriak biltzeko helburua izango du azterketa honek. Amaitzeko, modulu bakoitzean modu independentean burutuko diren ebaluazioez gain ebaluazio orokor bat ere burutuko da. Bertan bi moduluak elkarrekin lotu eta eszenatoki erreal batean sorturiko aplikazioak izan dezakeen erabilgarritasuna aztertuko da.es
dc.language.isoeuses
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjecthizkuntzaren prozesamenduaes
dc.subjectgaldera sorkuntza automatikoaes
dc.subjecttermino erauzketa sistemakes
dc.subjectirakaskuntzan laguntzeko sistemakes
dc.subjectadimen artifizialaes
dc.subjectdatu meatzaritzaes
dc.titleHizkuntzaren prozesamendurako teknikak irakaskuntza arloan: galdera sortzaile automatikoaes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis
dc.contributor.degreeGrado en Ingeniería Informáticaes
dc.contributor.degreeInformatikaren Ingeniaritzako Gradua


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record